به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد؛

نشست مشترک نمایندگان اتاق تبریز در هیات های حل اختلاف مالیاتی

تبریز(پانا) - نشست مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز در هیات های حل اختلاف مالیاتی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک نمایندگان اتاق تبریز در هیات های حل اختلاف مالیاتی

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، نشست مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز در هیات های حل اختلاف مالیاتی استان به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور نائب رییس و دبیرکل اتاق، جمعی از این نمایندگان و معاون هیأت های حل اختلاف مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد.

نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز در این نشست مشترک با ارائه پیشنهاداتی به معاون هیأت های حل اختلاف مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان گفت: در ابتدا پیشنهاد می شود که موضوعات پرونده ها یک هفته قبل از ارجاع اعلام شود تا آمادگی لازم برای نمایندگان هیات های حل اختلاف به منظور حضور موثرتر در روند این پرونده ها ایجاد شود.

ابوالفتح ابراهیمی ادامه داد: همچنین خواستار اخذ مجوز برای نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی به منظور مطالعه پرونده مورد نظر هستیم تا نسبت به جزئیات پرونده ها اطلاعات لازم را در دست داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم زمینه لازم برای حضور نماینده ای با تخصص مورد نظر بر حسب موضوع پرونده فراهم شود تا پرونده ها با حضور نمایندگانی در تخصص مرتبط با موضوع، بررسی شوند.

ابراهیمی همچنین خواستار همکاری اداره کل امور مالیاتی استان برای برگزاری دوره های آموزشی و همچنین اطلاع رسانی های صحیح و به موقع بخشنامه ها و قوانین مالیاتی شد و گفت: از سوی دیگر خواستار ارائه گزارش عملکرد نمایندگان اتاق در هیات حل اختلاف هستیم.

بهره گیری اتاق از نمایندگان متخصص در هیات های حل اختلاف مالیاتی

مهدی قهرمانی، دبیر کل اتاق بازرگانی تبریز نیز در این نشست با اشاره به اعتراض برخی نمایندگان اتاق در هیات ها برای اطلاع رسانی دیر موقع در خصوص پرونده ها گفت: در اتاق تبریز سعی بر پیش رفتن به سوی کار کارشناسی داریم و در انتخاب نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف نیز به این موضوع دقت خاصی داشته ایم تا افرادی که در حوزه خود متخصص هستند، برای این امر انتخاب شوند.

آمادگی اداره کل مالیاتی برای همکاری با نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف

معاون هیأت های حل اختلاف مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان نیز در این نشست گفت: طبق دستورالعمل دادرسی، ۷۲ ساعت قبل، پرونده از طرف واحد مالیاتی به دبیرخانه هیات ارجاع داده می شود که پس از این نیز سعی در شتاب دهی به این وضع خواهیم داشت تا اطلاع رسانی تمامی پرونده ها حداقل ۴۸ ساعت قبل به اطلاع نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف برسد.

حسن تیموری ادامه داد: این معاونت نیز با حضور نماینده تخصصی مرتبط با موضوع پرونده موافق است که پس از این اطلاع رسانی لازم در این خصوص منعکس خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص پیشنهاد ارائه شده مبنی بر برگزاری دوره های آموزشی نیز گفت: اطلاعیه های لازم در خصوص بخشنامه های جدید در سایت سازمان امور مالیاتی اعلام می شود. برای برگزاری هر گونه دوره آموزشی نیز آمادگی لازم را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار