استاندار آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش طراح آینده کشور با تربیت دانش آموزان دانشمند است

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در آینده کشور، این دستگاه را طراح آینده کشور با تربیت دانش آموزان دانشمند عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش طراح آینده کشور با تربیت دانش آموزان دانشمند است

عابدین خرّم در آستانه هفته دولت در دیداری سرزده از اداره کل آموزش و پرورش استان و گفت و گو با مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که تلاش های شهیدان رجایی و باهنر، سنگر تعلیم و تربیت در دولت انقلابی پایه گذاری شده است، گفت: این امر برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی نهادینه شده بود.

وی اظهار کرد: دستگاه آموزش و پرورش را نمی توان با هیچ دستگاه یا نهاد دیگری مقایسه کرد چرا که رسالت اصلی دستگاه آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزان و انسان های در تراز انقلاب اسلامی و دانشمند است که در این خصوص آینده کشور نیز در گرو تلاش های آموزش و پرورش است.

وی افزود: تمام تلاش های انجام گرفته، در راستای انجام هرچه بهتر وظایفی است که در این عرصه بر عهده داریم، آموزش و پرورش طراح آینده کشور با تربیت دانش آموزان دانشمند است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت یک دستگاه فرابخشی و فراسازمانی است که در این راستا انجام دادن مأموریت آموزش و پرورش آن هم به طور صحیح نیاز به همراهی همه نهاد ها و دستگاه ها دارد که در این راستا اجرای سند راهبردی آموزش و پرورش نیز ضرورت بسیار بالایی دارد که باید در اجرای هدف این سند راهبردی، تعاملات مادی و معنوی برقرار شود.

وی افزود: آموزش و پرورش اگر در مسیر خود ثابت قدم و بدون تاثیرپذیری حرکت کند و اجازه ندهد تا هیچ نهاد و دستگاهی بر این مجموعه تاثیر بگذارد، قطعا کشور آینده بسیار درخشانی خواهد داشت چرا که درگیر بودن با جریانات و مسائل غیرتخصصی که اهمیت چندانی هم ندارند، تنها باعث دور شدن آموزش و پرورش از رسالت اصلی و اساسی خود می‌شود.

وی اذعان کرد: وجود مزیت هایی همچون مزیت های علمی آذربایجان شرقی، بهترین و عالی ترین بستر را برای رشد و پیشرفت آموزش و پرورش فراهم می سازد که در این راستا امید است با همکاری و همدلی بیش از حدی که در این دستگاه وجود دارد تعالی، رشد و بالندگی در آموزش و پرورش بیشتر از قبل شود تا شاهد بهترین موفقیت ها در این عرصه باشیم.

خرم در پایان تصریح کرد: تاریخ انقلاب نشان دهنده شکل گیری دولت بر اساس تفکر معلمی و تعلیم و تربیت است و لذا در این خصوص در نظر داریم با الگوگیری از راه شهیدان رجایی و باهنر که در آن زمان راهکار های بسیار عظیمی را برای کنترل و ارائه مجموعه عظیم و تاثیرگذار که در رشد و پیشرفت کشور نقش داشتند حرکت کنیم و شاهد مجموعه ای با موفقیت های بیشتر در عرصه های مختلف در سطح کشور باشیم چرا که آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که با تربیت دانش آموزانی مومن و دانشمند آینده کشور را به بهترین شکل می‌سازد.

مسعود سعادتی نیز در ادامه این دیدار گفت: اجلاس سراسری روسا و مدیران نواحی و مناطق سراسر کشور از جمله اقدامات بسیار ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر بوده که در دولت انقلابی بنیان نهاده بودند که هر ساله با حضور روسا و مدیران نواحی و مناطق سراسر کشور برگزار می شود و لذا در این اجلاس، اصلی ترین هدف، تدوین سیاست های کلان برای سالتحصیلی جدید است.

وی ادامه داد: اتفاقات به وجود آمده در دوران کرونا که آموزش و پرورش را نیز به شدت درگیر خود کرد باعث شد تا این موضوع به یکی از معضلات اصلی در این دستگاه تبدیل شود اما این مسئله باعث شده تا فرصت ها و ظرفیت هایی در این دستگاه به وجود بیاید که استفاده از این ظرفیت ها و فرصت ها در آموزش و پرورش باعث می‌شود تا اهدافی که در این دستگاه از اولویت های اساسی برخوردار است هرچه سریع تر انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر فعالیت های آموزش و پرورش بر اساس و مبنای مسائل و موضوعات فرهنگی و تربیتی طراحی و تنظیم می شود و توجه ویژه به این موضوعات موجب شکوفایی استعداد های دانش آموزان در زمینه های مختلف و نگاهی دیگر به مسائل موجود مختلف در دستگاه تعلیم و تربیت می‌گردد.

اهمیت معاونت پرورشی از دیدگاه استاندار آذربایجان شرقی

در ادامه این دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی از واحدهای مختلف اداره بازدید کرد و با اشاره به اهمیت پرورشی در آموزش و پرورش به دیدار معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش رفت.

آموزش عالی نیازمند پرورش عالی است

استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی از اقدامات معاونت پرورشی گفت: برنامه وزین و نتیجه بخش با کمک مدیران با سابقه انجام می‌گیرد و اگر پرورش خوب باشد آموزش نیز عالی خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری اردو های متنوع در قالب فعالیت های فرهنگی و پرورشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که دانش آموزان را باید با روحیه ای شاد به سمت آموزش ها هدایت کنیم.

سعادتی نیز در این دیدار گفت: بحث ابتدایی و پرورشی ۲ نقطه بسیار مهم در دستگاه تعلیم و تربیت است که دولت نیز در هر ۲ زمینه برنامه های خاصی را برای تقویت و افزایش کارکرد این ۲ نقطه در حوزه آموزش و پرورش در نظر دارد.

وی ادامه داد: امروز اگر در نظام آموزشی خلع داریم توجه به آموزش غیررسمی است چرا که حذف فوق برنامه ها در دهه های اخیر بزرگ ترین اشتباهی بود که در آموزش و پرورش رخ داده بود اما دولت سیزدهم آن را دوباره احیا کرده و به آموزش و پرورش برگرداند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اذعان کرد: تمامی اردوگاه ها نیازمند ساماندهی هستند که این موضوع از اولویت بسیار بالایی برخوردار است. باید در قالب حوزه پرورشی و فرهنگی بیشتر فعالیت کنند و این فعالیت باید در دوره ابتدایی نیز بیشتر از بقیه دوره ها باشد. در این خصوص نهاد های خوبی همچون بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی و... وجود دارد ولی نیازمند ساماندهی خوب و منسجم در قالب معاونت پرورشی هستند.

پناه علی حسین زاده نیز در این دیدار با ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌های این معاونت گفت: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهیدان رجایی و باهنر باشیم و فرامین امامین انقلاب را اجرا کنیم.
وی افزود: در سال جاری بدون اینکه تخصیص اعتبار داشته باشیم ۲ هزار نفر دانش آموز را برای زیارت به مشهد مقدس اعزام کردیم که در این زمینه تمامی اقدامات و فعالیت هایی که در دستگاه تعلیم و تربیت انجام شده بدون تخصیص اعتبار ولی به بهترین شکل ممکن انجام یافته است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش موکب دانش آموزی در ۲ کیلومتری کربلا برای اربعین حسینی راه اندازی شده که از جمله کار ها و اقدامات اساسی آموزش و پرورش در سال جاری بوده است.
حسین زاده اظهار کرد: اساس کار آموزش و پرورش، تربیت و پرورش دانش آموزان است که در این خصوص از آموزش به عنوان ابزار و اهرمی اثرگذار برای تحقق اهدافی که در زمینه تربیت و پرورش وجود دارد استفاده می‌شود.

نقش تاثیرگذار دانش آموز خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی و خبر

دانش آموز خبرنگاران پانا نیز در حاشیه این بازدید با استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل آموزش و پرورش دیدار صمیمانه ای داشتند.

استاندار آذربایجان‌ شرقی خطاب به دانش آموز خبرنگاران پانا گفت: شما خبرنگاران نقش بسیار اثرگذاری را در رسانه و در جامعه ایفا می‌کنید که در این راستا امید است با تلاش هایی که در این عرصه انجام می دهید، شاهد موفقیت و افتخارات مختلف توسط شما دانش آموزان تلاش گر در این عرصه در سطح استان و کشور باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار