رئیس سازمان مدارس ‌‌غیردولتی ‌وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

برگزاری 360 ساعت دوره‌‌ آموزشی برای توانمندسازی‌ معلمان و مربیان مدارس غیردولتی‌

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اعلام کرد که برای کیفیت‌بخشی، شناسایی و هدایت استعدادها و ابتکارات در مدارس غیردولتی، دوره‌های توانمندسازی معلمان و مربیان با محوریت دانشگاه فرهنگیان در قالب 360 ساعت دوره‌های آموزشی در دست اجرا است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری 360 ساعت دوره‌‌ آموزشی برای توانمندسازی‌ معلمان و مربیان مدارس غیردولتی‌

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمود‌زاده در گفت‌وگویی ‌ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: مدرسه سرآغاز حرکت، پویایی و تعالی نظام آموزش و پرورش محسوب می‌شود و معلم محور این تحول اساسی است.

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی تخصصی معلمان و مربیان مدارس، افزود: به‌منظور کیفیت‌بخشی، شناسایی و هدایت استعدادها و ابتکارات در مدارس غیردولتی، دوره‌های توانمندسازی معلمان و مربیان با محوریت دانشگاه فرهنگیان در قالب 360 ساعت دوره‌های آموزشی در دست اجرا است.

معاون وزیر آموزش و پرورش احراز صلاحیت عمومی و تخصصی معلمان مدارس غیردولتی را یادآور شد و گفت: معلمان مدارس غیردولتی باید با شرکت در دوره‌های توانمندسازی و اخذ شاخص‌های تحصیلی و تخصصی، موفق به کسب گواهی صلاحیت شوند زیرا ادامه فعالیت آنان در مدارس منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی است.

محمودزاده استقبال ارزنده معلمان و همکاران در دوره‌های توانمندسازی را بسیار خوب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون 175 هزار نفر از همکاران در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند که نشان از اهمیت تقویت آن در جهت کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی و پرورشی می‌دهد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر ضرورت مشارکت همه‌جانبه همه ارکان، سازمان‌ها و نهادهای کشور در جهت کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی، گفت: مشارکت مطلوب سایر ارکان نظام می‌تواند در جهت تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت مفید واقع شود و در این راستا ارتباط دو سویه بین خانواده و مدرسه بیش از هر چیز ضروری به نظر می‌رسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به رویکردهای تربیتی و اهتمام ویژه به برنامه‌های پرورشی و مراسم نماز جماعت در مدارس غیردولتی از سیاست‌های این سازمان است تا با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی ضمن تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش‌آموزان فرصت‌های گفتمان‌سازی علمی، مذهبی و هویت‌بخشی در تراز انقلاب اسلامی در مدارس غیر دولتی ارتقا یابد.

محمودزاده نظارت جدی بر عملکرد و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس و مراکز غیردولتی را از بارزترین ماموریت‌های این سازمان ذکر کرد و افزود: کیفیت‌بخشی به مدارس و تسری ابتکارات و خلاقیت‌ها به سایر مدارس در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به‌عنوان یک مطالبه مهم در دستور کار قرار دارد و در همین راستا و بعد از نظارت‌های صورت گرفته 230 مدرسه که از الگوهای متناسب برخوردار نبودند، ملزم به کاهش شهریه در ثبت‌نام شدند.

وی با تجلیل از تلاش‌های رسانه‌های ارزشی و انقلابی برای ارتقای جایگاه فرهنگ کشور، آنان را یکی از ارکان اصلی تربیت دانست و تصریح کرد: انعکاس، آگاهی‌بخشی و انتشار روایت پیشرفت‌های بزرگ علمی و تربیتی در آموزش و پرورش از جمله مسئولیت‌های سنگین رسانه است که با تعامل هر چه بیشتر می‌توان به افق‌های بهتری دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار