معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل:

تعلیم و تربیت امروزه باید به سمت آموزش‌های فعالیت محور حرکت کند

اردبیل(پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت تعلیم و تربیت امروزه باید به سمت آموزش‌های فعالیت محور، ترکیبی و یادگیری معکوس حرکت کند.

کد مطلب: ۱۳۹۸۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت امروزه باید به سمت آموزش‌های فعالیت محور حرکت کند

محمود مشکی ،معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در نشست مشترک معاونین آموزشی استان‌ها و نمایندگان نشریات رشد اظهار کرد: تعلیم و تربیت امروزه باید به سمت آموزش‌های فعالیت محور، ترکیبی و یادگیری معکوس حرکت کند که بدون شک محتوای نشریات رشد می‌تواند این مسیر را هموار کند.

وی به مرجعیت کتب درسی و روند کاهش انگیزه یادگیری در دانش آموزان اشاره کرد و گفت: ارائه محتوای خوب در مجلات رشد می‌تواند انگیزه یادگیری در دانش آموزان را دوچندان کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بیان کرد: کوچ دانش آموزان در سال‌های اخیر از فضای حقیقی به فضای مجازی امری است بدیهی که بایستی آموزش و پرورش در این مسیر با معرفی رسانه‌های پر محتوا راهبری این انتقال را بر عهده بگیرد.

مشکی با بیان اینکه در تدوین برنامه‌های مدارس تحول محور که در آن به ارائه محتواهای مناسب در راستای سند تحول بنیادین تاکید می‌شود، ادامه داد: مجلات رشد می‌تواند جریان یاددهی و یادگیری را در این مدارس مورد هدف قرار دهد.

وی با تاکید بر ایجاد بستر مناسب جهت جذب حمایت‌های لازم در استان‌ها خاطرنشان کرد: نواحی و مناطق استان‌ها با نوعی ادبیات اقناعی حمایت همه جانبه‌ای را برای درک اهمیت و ضرورت نشریات رشد در استان‌ها ایجاد کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مشارکت حداکثری در توزیع نشریات رشد را از خلاقیت‌های استان اردبیل در پروژه مهر سال جاری دانست و گفت: تقاضا داریم تا در هدف گذاری‌های وزارتی سیستم یکپارچه جهت نیازسنجی و تسریع در توزیع نشریات به شکل‌های مختلف را ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار