مسئول سلامت آموزش و پرورش ملارد خبر داد؛

برگزاری کلاس‌های تابستانی کمک‌های اولیه ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان

ملارد (پانا) - مسئول سلامت آموزش و پرورش ملارد از برگزاری کلاس‌های تابستانی کمک‌های اولیه ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌صورت هفتگی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس‌های تابستانی کمک‌های اولیه ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان

مصطفی محمدی، مسئول سلامت آموزش و پرورش ملارد در تشریح این خبر گفت: کلاس‌های آموزشی امداد و نجات از آغاز تابستان به‌صورت هفتگی و هر هفته، ۲ ساعت در کانون فرهنگی تربیتی شهدای فرهنگی آموزش و پرورش ملارد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این کلاس‌ها، ۸۰ نفر فرهنگی و ۲۰۰ دانش‌آموز شرکت کرده و این آموزش‌ها در ادامه طرح دادرس که در طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه هشتم مقطع متوسطه انجام می‌پذیرد تا سایر دانش‌آموزان نیز از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

محمدی افزود: مدیران مدارس، آموزگاران، مراقبان سلامت که تمایل به یادگیری کمک‌های اولیه دارند، نیز در این دوره‌ها آموزش می‌بینند. همکارانی هم که به یادگیری کمک‌های اولیه تمایل دارند نیز در این دوره‌ها آموزش می‌بینند، مواد آموزشی شامل انواع بانداژ، آتل‌بندی صحیح، اقدامات اولیه بعد از سوختگی، احیا، پیشگیری از خفگی و سایر موضوعات است که ابتدا به صورت تئوری و سپس به صورت عملی انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه بهترین سن برای یادگیری مهارت‌های امدادی، سنین نوجوانی است، گفت: یک نوجوان از لحاظ سنی در دوره‌‌ای قرار دارد که توانایی و انگیزه یادگیری را به طور همزمان دارد پس باید با شروع آموزش برای دانش‌آموزان، دانش مقابله با حوادث را افزایش دهیم.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار