معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش کشور:

30 مورد از اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی اضافه می‌شوند

انتشار سه کتاب نو نگاشت در سال تحصیلی آینده

مشهد (پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش کشور خبر داد حدود 30 مورد از اسناد لانه جاسوسی به شش عنوان کتاب درسی اضافه می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۹۷۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
30 مورد از اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی اضافه می‌شوند

علی لطیفی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش کشور در گفت‌‌‌وگو با پانا گفت: «در سال تحصیلی آینده ما سه کتاب نو نگاشت داریم که برای اجرای آزمایشی محدود هستند و معمولا قاعده اینگونه کتاب ها این است که به صورت فراگیر در کشور اجرا نمی شود؛ بلکه به صورت آزمایشی در برخی مناطق یا استان ها اجرا می شود که کتاب پیام های آسمانی هفتم و کتاب کار و فناوری ششم و هفتم از جمله این کتاب ها است. همچنین در برخی از کتاب ها در دوره های تحصیلی متعدد یک سری تغییرات داریم که این تغییرات در حوزه سواد رسانه، جمعیت و خانواده است.»

وی همچنین با اشاره به رهنمود رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اضافه شدن برخی مطالب کتاب های مفید به کتب درسی بیان کرد: «حدود 30 مورد از اسناد لانه جاسوسی در شش عنوان کتاب سال تحصیلی آینده آورده ایم. برخی کتاب ها قابلیت اصلاح و بهبود را دارند؛ اما برخی دیگر از کتب از نظر ساختاری باید اصلاح شوند.

لطیفی در پایان افزود: «سازمان پژوهش با توجه به وظایفی که برعهده دارد فرصت های کلی که از نظر ساعت در مدارس وجود دارد را مشخص می‌کند و برنامه هایی را به صورت کشوری ابلاغ می‌کند که دانش آموزان برای خوانش مجلات رشد رغبت پیدا کنند؛ اما سازمان پژوهش نقش ابلاغ کننده و هماهنگ کننده را دارد و وظیفه اجرا با مدارس است.»

خبرنگاران دانش آموز: احد غایتی و پارسا محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار