سازمان هواپیمایی:

3 شرکت مجوز فروش بلیت اربعین با نرخ مصوب را دریافت کردند

تهران (پانا) - سازمان هواپیمایی در اطلاعیه‌ای در پاسخ به شٌبهات مربوط به «انحصار فروش بلیت‌های اربعین در دست سه شرکت آنلاین»، توضیح داد که به این شرکت‌ها بعد از گرفتن تعهدنامه و داشتن شرایط قانونی، مجوز فروش داده شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۷۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
3 شرکت مجوز فروش بلیت اربعین با نرخ مصوب را دریافت کردند

تا روز دوشنبه ۳۰ مرداد، فقط سه شرکتِ ‌آرا جهان‌نوین گستر اطلس، آبنوس گشت تهران و شرکت سفرهای علی بابا مجوز فروش آنلاین پروازهای اربعین با نرخ مصوب را دریافت کرده‌اند.سازمان هواپیمایی کشوری امروز در اطلاعیه‌ای در پاسخ به انتشار برخی مطالب مبنی بر «انحصار فروش بلیت پروازهای اربعین به سه شرکت» در اربعین امسال اعلام‌کرد: امسال با هدف فراهم کردن دسترسی آنلاین زائران به بلیت هواپیما، عرضه بلیت‌ها در پروازهای مستقیم بین ایران و عراق صرفاً از طریق آدرس سایت رسمی هر یک از شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر فروش آنلاین منتخب انجام می‌شود و هیچکدام از شرکت‌های هواپیمایی مجاز به فروش بلیت به غیر از دو کانال فوق نیستند.

این اطلاعیه می‌افزاید: اتخاذ سیاست فوق به دلیل جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی مقابل دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی و در نظر گرفته نشدن شأن زائران و همچنین فروش‌های خارج از قاعده توسط برخی از سودجویان بر اساس تجارب ناموفق سالهای قبل در ایام اربعین بود.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس پیشنهادات منتج از یافته‌های سالهای قبل سازمان بازرسی کل کشور،ما مکلف به فراهم کردن بسترهای لازم به منظور فروش غیرحضوری بلیت های هوائی دربازه اربعین امسال هم بودیم. در این راستا، این امکان برای شرکتهای هواپیمایی ایجاد شد تا در صورت عدم بهره مندی از زیرساخت‌های لازم بمنظور فروش مستقیم از طریق سایت رسمی شرکت و پشتیبانی فروش خود، از پتانسیل دفاتر فروش بلیت آنلاین(OTA) استفاده کنند. بر این اساس همزمان با ابلاغ بخشنامه مربوط به فرآیند اجرای عملیات پروازی اربعین به تمامی شرکتهای هواپیمایی و تشریح شرایط لازم برای معرفی یک دفتر بعنوان دفتر فروش بلیط آنلاین(OTA) منتخب، مکاتبه‌ای خطاب به تمامی دفاتر فروش آنلاین بلیت هواپیما صورت گرفت و ذیل آن از دفاتر خواسته شد تا چنانچه حائز شرایط تعیین شده در نامه مزبور هستند درخواست خود را ظرف مهلت زمانی تعیین شده به سازمان تحویل دهند.

اهم شرایط تعیین شده برای انتخاب دفاتر آنلاین چه بود؟

سازمان هواپیمایی درباره شرایط تعیین دفاتر آنلاین فروش آورده است: دفاتر فروش آنلاین مجاز به توزیع بلیت‌های پروازهای اربعین در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا۲۰ شهریور ۱۴۰۲ به سایر دفاتر همکار (B to B) نیستند. تمام بلیت‌های اربعین باید صرفاً از طریق آدرس اینترنتی دارای مجوز از این سازمان به عموم عرضه شود.

همچنین تمام نمادهای کسب وکار در فضای اینترنتی مانند نماد اعتماد تجارت الکترونیکی و غیره باید دارای اعتبار لازم تا پایان بازه زمانی اربعین بوده و به نام شرکت خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز از این سازمان باشند.

سوم اینکه هر یک از دفاتر فروش آنلاین باید با توجه به مشخصات و امکانات پورتال خود نسبت به فروش بلیت پروازهای اربعین صرفاً بصورت مستقیم (B to C) اقدام نمایند. اطلاعات کاربران (صرفا اشخاص حقیقی) پورتال باید بطور کامل تکمیل شده باشد و حداقل حاوی مشخصات فردی ( نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره موبایل) باشد. کاربران حقوقی مجاز به خرید بلیت پروازهای اربعین نیستند.

همچنین هر یک از کاربران پورتال مجاز هستند نسبت به خرید بلیت یک طرفه /دوطرفه حداکثر ۹ نفر زائر اربعین اقدام کنند.

لازم بذکر است هیچ حق الزحمه ای بابت فروش بلیت پروازهای اربعین به دفاتر فروش بلیت آنلاین تعلق نمی‌گیرد و عرضه بلیت به زائران مطابق با نرخ‌های تعیین شده انجام خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تعداد ۳ دفتر اعلام آمادگی کردند و ارزیابی دفاتر درخواست کننده بر اساس شاخص‌های تعریف شده صورت گرفت و بدلیل حائز شرایط بودن بر اساس الزامات مندرج در فوق اطلاع رسانی لازم در این خصوص به شرکتهای هواپیمایی انجام شد و دفاتر مزبور با تسلیم اقرارنامه کتبی مبنی بر توجیه و اطلاع از تمام شرایط و ضوابط سازمان و قبول تمام عواقب ناشی از کشف مستند تخلف گرانفروشی، عدم رعایت شرایط و ضوابط اعلامی سازمان و ضبط کل مبلغ ضمانت نامه بانکی و تسلیم تعهدنامه حسن انجام کار نزد سازمان مبنی بر رعایت کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های پروازهای اربعین صادره توسط سازمان جهت اخذ ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار به نام سازمان هواپیمایی کشوری به ارزش پانصد میلیارد ریال به بانکهای دارنده حساب دفاتر معرفی شدند.

به دلیل استقبال دفاتر فروش آنلاین سطح کشور جهت معرفی بعنوان دفاتر منتخب، علیرغم اتمام مهلت زمانی تعیین شده قبلی برای ارسال درخواست‌ها، دفاتر متقاضی جدید مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و در صورت تامین الزامات تعریف شده به لیست دفاتر معرفی شده قبلی اضافه خواهند شد که در حال حاضر فرآیند ارزیابی ۳ دفتر آنلاین دیگر در مرحله اتمام بوده و در صورت تایید نهایی ظرف چند روز آینده به شرکتهای هواپیمایی جهت اقدام ابلاغ خواهد شد و در سایت این سازمان جهت اطلاع عموم درج می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار