فرماندار ملارد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ملارد تأکید کرد:

خبرنگاران، علاوه بر بیان حقایق جامعه و مشکلات مردم، امیدآفرینی را لحاظ کنند

ملارد(پانا) - فرماندار ملارد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ملارد بر بیان حقایق موجود در جامعه و مشکلات مردم با رویکرد امیدآفرینی، توسط خبرنگاران تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران، علاوه بر بیان حقایق جامعه و مشکلات مردم، امیدآفرینی را لحاظ کنند

آئین تجلیل از خبرنگاران، فعالان فضای مجازی و روابط عمومی برتر شهرستان ملارد، در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جابر کریمی، فرماندار ملارد در این مراسم، طی سخنانی، ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران و تلاشگران عرصه رسانه در این منطقه بیان کرد: در این ایام که مردم مشکلات بسیاری دارند، کار کردن سخت است و مسئولیت پذیری دشوار است و کسی که بخواهد برای مردم و رضای خدا کار کند، راه دشواری در پیش دارد.

وی ادامه داد: کار خبرنگاران از دو جهت با سختی‌هایی روبرو است؛ از یک طرف مردم انتظار دارند حرف آن‌ها به گوش مسئولین برسد و از طرف دیگر مسئولین انتظار دارند جامعه در آرامش باشد. در این شرایط لازم است خبرنگاران علی‌رغم بیان حرف مردم به صورت دلسوزانه، امیدآفرینی را در اخبار خود لحاظ کنند و علاوه بر نقد درست از مشکلات، امور مثبت و سازنده را هم بیان کنند. بخشی از سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه مرهون فعالیت اصحاب رسانه است و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

فرماندار ملارد تصریح کرد: لازم است بر فضای مجازی نظارت دقیق صورت گیرد، چرا که در این فضا، اخبار کذب و مسموم زیادی منتشر می‌شود، هر کسی که خبری را در این فضا به اشتراک می‌گذارد باید مسئولیت صحت و سقم آن را به عهده بگیرد، از آنجایی که این فضا، ناظر مشخصی ندارد، خود خبرنگاران که برای تولید خبر وقت می‌گذارند نباید به افراد دیگر که تخصصی در این زمینه ندارند، اجازه دهند که خبر کذب منتشر کنند. مطالبه‌گری و حق‌گویی از وظایف خبرنگاران است و لازم است اخبار صحیح را به اشتراک بگذارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه ملارد نیز در این نشست خطاب به اصحاب رسانه تصریح کرد: انتظارات از خبرنگاران زیاد است و امکاناتی که به آنها داده می شود کم است. در دوره حساسی قرار داریم و اگر بخواهیم تمدن‌سازی اسلامی داشته باشیم لازم است به مفاهیم ناب اسلام محمدی برگردیم .

خوبانی خطاب به خبرنگاران افزود: شما نقش تاثیرگذاری در دید و بینش مردم دارید و بر طرز فکر آن‌ها موثر هستید، تغییر فرهنگ باید ایجاد شود تا مشکلات رفع شود، بنابراین خبرنگاران امیدآفرینی کنند و نقد صحیح داشته باشند.

امام جمعه ملارد تأکید کرد: نقد باید منصفانه باشد و اگر این ویژگی را داشته باشد باعث سازندگی امور جامعه است، نقاد منصف، کسی است که علاوه بر مشکلات یک مجموعه، خوبیها و نقاط مثبت را ببیند، نقد درست به ذهن مخاطب می نشیند و جامعه به تعالی می‌رسد.

وی بیان کرد: خبرنگاران با ابزاری که در دست دارند می‌تواند به ساختن فرهنگ متعالی در جامعه کمک کنند و روابط انسانی را بهبود ببخشند، عمده فعالیت خبرنگاران باید بر تربیت نیروی انسانی متمرکز باشد.

خوبانی تشریح کرد: وقتی در جامعه آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی شدت می‌یابد، بخشی از راهکارهای کاهش آن لازم است توسط اصحاب رسانه انجام شود و خبرنگاران می‌توانند در جامعه تحول‌آفرین باشند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار