25 وعده استاندار خراسان جنوبی برای 25 مشکل دستگردان

بیرجند (پانا) - دوره جدید سفرهای استاندار خراسان جنوبی به بازدید از بخش‌ها و شنیدن مشکلات مردم در این محدوده جغرافیایی اختصاص یافته است. این بار او به دستگردان طبس رفته و برای 25 مشکل اولویت‌دار این بخش تصمیماتی گرفته و قول‌هایی داده است.

کد مطلب: ۱۳۹۷۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
25 وعده استاندار خراسان جنوبی برای 25 مشکل دستگردان

جواد قناعت در نشست سه ساعته شورای اداری بخش دستگردان که با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه طبس، امام جمعه بخش دستگردان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد بیش از ۲۵ مشکل اولویت دار این بخش را بررسی کرد و دستوراتی داد.

مشکلات کم آبی، ساخت و بهسازی راه‌ها، تأمین برق، ساماندهی گلزار شهدا، پایش تصویری شهر عشق آباد مرکز بخش دستگردان، ضعف اینترنت و تلفن همراه، مرمت قنوات، ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی، مطالعه و اجرای طرح‌های آبخیزداری، تکمیل طرح‌های عمران شهری، ساخت کشتارگاه نیمه صنعتی و تکمیل چمن مصنوعی از جمله مشکلات اولویت‌دار مرکز بخش و روستاهای دستگردان طبس بود که در شورای اداری مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین اعتبار برای وعده ها

وی برای تکمیل این طرح‌ها علاوه بر ارائه راهکار، اعتبارات مورد نیاز را نیز از محل منابع استانی اختصاص داد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اختصاص این اعتبارات جدا از اعتبارات سفر رئیس جمهور و اعتبار سنواتی طرح‌های عمرانی است و مصوبه سفر استاندار است که از محل منابع استانی تأمین می‌شود.

قناعت افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۵ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته شده که ۳۰ کیلومتر در بخش دستگردان طبس بوده است.

وی با تأکید بر انجام طرح‌های اولویت‌دار بخش دستگردان در بازه زمانی تعیین شده، اظهار کرد: در سفر به بخش‌های مختلف خراسان جنوبی، مشکلات مورد بررسی قرار می‌گیرد و علاوه بر ارائه راهکار، اعتبار لازم از محل منابع استانی برای تکمیل طرح‌های اولویت‌دار اختصاص می‌یابد.

قناعت از اختصاص اعتبار برای تجهیز چاه آب شرب روستای قائمی بخش دستگردان خبر داد و گفت: حفر این چاه مطالبه ۱۰ ساله مردمی بوده که قرار است تا آبان امسال حفر شود و مشکل تأمین آب ۱۸ روستای منطقه رفع شود.

وعده ای مهم به عشق آبادی ها

وی افزود: اصلاح شبکه آب شهر عشق آباد طبس نیز تأمین اعتبار می‌شود.

قناعت گفت: اعتبار حفر و تجهیز چاه و اجرای خطوط انتقال تپه طاق تأمین می شود تا مشکل آب ۲۰۰ خانوار این روستا تا دهه فجر رفع شود و برای ساخت مخزن آب شرب ۳۰۰ هزار مترمکعبی روستاهای یوسف آباد و دهنو ون بخش دستگردان نیز اعتبار لازم اختصاص یافت.

وی گفت: احداث ایستگاه پمپاژ و انتقال آب به طول ۶ کیلومتر در مرکز دهستان یخاب بخش دستگردان طبس در تفاهمنامه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گنجانده شود تا زودتر به سرانجام برسد، شرکت آب و فاضلاب استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نسبت به تکمیل این طرح تا پایان سال مالی اقدام کند.

استاندار بر انجام روکش آسفالت محور عشق آباد - بردسکن به طول ۱۵ کیلومتر تأکید کرد و گفت: اصلاح هفت آبنما در محور عشق آباد - طبس از محل منابع استانی تأمین اعتبار می شود تا این پروژه تا هفته دولت سال آینده تکمیل شود.

دستوری به راه و شهرسازی

وی در این جلسه اداره کل راه و شهرسازی را مکلف کرد در مدت یک ماه نسبت به تهیه طرح ورودی روستای ده محمد اقدام کند.

استاندار در این باره دستوری شفاف تر هم داد و عنوان کرد: اداره راه و شهرسازی برای زیرسازی و جدول گذاری محور مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به بنیاد مسکن اختصاص دهد و مابقی اعتبار مورد نیاز از سفر دوم تأمین خواهد شد.

قناعت با بیان اینکه اعتبار لازم برای تسهیل رفت و آمد در محور عشق آباد به پیرحاجات به طول ۵۳ کیلومتر اختصاص یافت، اظهار کرد: با تأمین اعتبار اجرای شبکه روشنایی معابر شهر عشق آباد، این پروژه تا دهه فجر تکمیل خواهد شد.

وی با اعلام اینکه برای اجرای پایش تصویری شهر عشق آباد نیز اعتبار مورد نیاز اختصاص خواهد یافت، گفت: اعتبار اجرای طرح‌های عمران شهری در عشق آباد اختصاص یافت تا با تکمیل این طرح‌ها سطح رفاه مردم افزایش یابد.

استاندار افزود: برای احداث کشتارگاه نیمه صنعتی در شهر عشق آباد هم ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اختصاص داده است.

وی از تأمین اعتبار ساماندهی گلزار شهدای شهر عشق آباد نیز خبر داد تا این طرح فرهنگی دهه فجر به اتمام برسد.

قناعت گفت: برای تکمیل چمن مصنوعی شهر عشق آباد و ساخت زمین چمن مصنوعی در روستای تپه طاق از محل اعتبارات استانی، تسهیلاتی تخصیص می یابد و این طرح‌ها تا دهه فجر امسال تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه یک دستگاه آمبولانس از طرف بنیاد علوی به شهر عشق آباد اختصاص یافت، افزود: برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی شهر عشق آباد از جمله بهسازی و ساخت پانسیون پزشکان، محل نشست و برخاست بالگرد پیگیری‌های لازم از مرکز برای تأمین اعتبار انجام خواهد شد و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی این شهر به صورت کامل تا هفته دولت سال آینده انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مرمت پنج رشته قنات در بخش دستگردان توسط جهاد کشاورزی انجام می شود البته باید ۱۵ درصد سهم آورده ملی هم تأمین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار