از خبرنگار پانا با عنوان خبرنگار فعال استانی در حوزه نماز تجلیل شد

شیروان (پانا) – با اهدای تقدیرنامه از سوی مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان، از حسینعلی ظفری (خبرنگار پانا)، با عنوان خبرنگار فعال استانی در حوزه نماز تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
از خبرنگار پانا با عنوان خبرنگار فعال استانی در حوزه نماز تجلیل شد

امام جمعه شهرستان شیروان در این آیین تجلیل از نماز به عنوان مهمترین فروع دینی یاد کرد و گفت: نماز سرچشمه خوبی‌هاست و در بین مسلمانان، از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نماز با خاصیت پاک کنندگی خود، انسان را از هرگونه آلودگی و بدی‌ها پاک می‌کند و لذا هر شخصی که اهل نماز باشد، هم اهل خوبی‌ها هست و هم از بدی‌ها دور می‌شود.

حجت الاسلام حسین تکمیلی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه، اگر نماز انسان پذیرفته شود، بقیه اعمال او نیز پذیرفته خواهد شد و برعکس، افزود: جامعه ما جامعه اهل نماز است و مردم شهر شیروان (دارالمصلین)، در همه برنامه های عبادی و سیاسی حضوری پرشور دارند و اگر همه با هم نماز را تبلیغ کنیم، یعنی همه خوبی‌ها را تبلیغ کرده ایم و لذا یکی از بهترین رسالت‌های خبرنگاران این است که آرمان‌های این چنینی را در جامعه پررنگ‌تر کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغ نماز با هنر خوب است و فضای رسانه باید در فضای آرمان‌ها، ارزش‌ها و انسان‌سازی و پرداختن به آرمان‌های ارزشمندی همچون نماز باشد، از همه موسیقی دانان، شاعران، نویسندگان، هنرمندان گروه های نمایش و سرود و... درخواست نمود تا در رابطه با موضوع نماز آثاری را برای نسل جدید خلق کرده و یا آن را احیا کنند، تا موجب از بین رفتن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه شوند.

امام جمعه شهرستان شیروان در رابطه با اهمیت خبر و اطلاع رسانی در دنیای امروز اظهار داشت: خبر و اطلاع رسانی در دنیای امروز بسیار پررنگ تر شده و بیشتر معادلات دنیا نیز بر اساس رسانه تغییر پیدا می‌کند و اگر خبرنگاران به رسالت خود عمل نکنند، حقایق به مردم به صورت وارونه جلوه داده می‌شود و آنچه حقیقت نیست، به عنوان حقیقت به همه نشان داده خواهد شد.

تکمیلی در ادامه با اشاره به اینکه اثر خبر و رسانه در جامعه بسیار زیاد و موثر است گفت: یک خبر هم می‌تواند ایجاد امید و نشاط و هم ایجاد یأس و نا امیدی کند و لذا همه خبرنگاران حتماً منشور اخلاقی، تعهد، تخلق و امید بخشی را در عرصه اطلاع رسانی در بین مردم و جامعه در نظر داشته و خواهند داشت.

وی تصریح کرد: برای نماز راه نرفته و کار نکرده بسیار زیاد داریم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند از کارهای روزمره خارج شده و به سمت توسعه فرهنگ نماز مخصوصاً در مدارس برود.

امام جمعه شهرستان شیروان در پایان افزود: الحمدلله آقای ظفری یکی از فعالین رسانه‌ای در عرصه‌های مختلف نماز هستند و ما هم از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز گفت: خبرنگاران ادامه دهنده و تبیین کننده راه حضرت سیدالشهداء (ع) هستند و با الگو قراردادن آن حضرت در دفاع از حق و حضرت زینب (س) در جهاد تبیین، برای تعالی جامعه تلاش می کنند.

زهره بابایی خبرنگاران را با عنوان تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی، وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویش معرفی کرد و افزود: اصحاب رسانه همواره در متن جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای مرهون تلاش‌های شبانه روزی آنان است.

در این آیین تجلیل، حسین بهادران کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز حضور داشت و در پایان لوح تقدیر استانی با امضای رضا احمدی فرد، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی و زهره بابایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان به حسینعلی ظفری خبرنگار فعال استانی پانا در راستای ترویج، توسعه فرهنگ نورانی اقامه نماز و انعکاس اخبار مربوط به فعالیت ها و رویدادهای این حوزه در استان اهداء شد.

خبرنگار: ام البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار