رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

گسل مشاء یکی از خطرسازترین گسل‌های ایران؛ مردم دماوند هوشیار باشند

تهران (پانا) - رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به رخداد زلزله 3.9 ریشتری در دماوند گفت گسل مشاء یکی از خطرسازترین گسل‌های ایران است و توصیه می‌شود مردم دماوند و مشاءهوشیار باشند.

کد مطلب: ۱۳۹۶۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
گسل مشاء یکی از خطرسازترین گسل‌های ایران؛ مردم دماوند هوشیار باشند

علی بیت‌اللهی، رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درخصوص جزئیات زلزله 3.9 ریشتری در دماوند در کانال تلگرامی خود نوشت: موقعیت رومرکز زلزله 3.9، در شکل نشان داده شده است. نسبت به شهر دماوند در شمال غربی آن و در فاصله 10 کیلومتری از آن واقع شده است که در واقع در امتداد دره مشاء است که در آن کورس عجیبی برای ویلاسازی‌های گسترده در جریان است.

وی تاکید کرد: دره مشاء گسلی است و گسل مشاء یکی از خطرسازترین گسله‌های ایران زمین با سابقه رخدادهای سترگ و ویرانگر است. به‌طوریکه فعالیت لرزه‌ای آن می‌تواند کلانشهر تهران را نیز تحت تاثیر قرار دهد و بسیار اهمیت دارد که توالی رخدادهای بعد این زلزله به‌ویژه از طرف ساکنین دماوند و سکونت‌گاه‌های اطراف با حساسیت دنبال شود.

بیت‌اللهی درخصوص امکان رخداد زلزله بزرگتر در کانون زلزله نیز گفت: درخصوص امکان رخداد زلزله بزرگتر به‌ هیچ‌وجه نمی‌توان اظهار نظر کرد، اما عقلانی است که توصیه شود تا مردم منطقه دماوند و مشاء هوشیاری لازم را داشته باشند. با این امید که رخداد لرزه‌ای خسارت‌زائی رخ ندهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار