نماینده مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی :

برای حل مشکل فرونشست در اصفهان باید تلاش کنیم

اصفهان(پانا) - نماینده مردم استان اصفهان در مجلس گفت اصفهان درگیر مسئله فرونشست است و مسئله اصلی این موضوع زاینده‌رود است چرا که اقلیم اصفهان با زاینده‌رود به تعادل رسیده است.

کد مطلب: ۱۳۹۶۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برای حل مشکل فرونشست در اصفهان باید تلاش کنیم

مهدی طغیانی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم اجلاس سالانه رؤسای آموزش و پرورش کل کشور در گفت و گو با پانا اظهار کرد: اصفهان درگیر مسئله فرونشست است، هم از بعد مدارس و هم از بعد مسکن مردم که برخی نقاط بیشتر خود را نشان داده است و بعضی نقاط کمتر و در برخی مناطق هم رفته رفته خود را نشان می‌دهد؛ مسئله اصلی این موضوع زاینده رود است.

وی ادامه داد: اقلیم اصفهان با زاینده رود به تعادل رسیده، وقتی که این رودخانه چندین سال است که از جریان افتاده و آب های زیرزمینی ما مرتب درحال تخلیه شدن هستند هم برای شرب، هم برای کشاورزی، هم برای صنعت مرتب درحال تخلیه شدن هستند این باعث فرونشست می شود .

‍ طغیانی افزود: در نتیجه کم‌آبی باعث فرورفتن لایه های خاک در هم هستند و فرونشست اتفاق می‌افتد.

‍ نماینده مجلس استان اصفهان گفت: با باز شدن چندروزه آب رودخانه شرایط زمین به حالت عادی برنمی‌گردد، این مسئله با جریان رودخانه حل می‌شود و راه دیگری ندارد و الان باید تلاش کنیم رفته رفته جریان را به زاینده رود برگردانیم؛ و همینطور که این اتفاقات آهسته رخ داده، بازگرداندن آن هم به سرعت نیست‌و باید با صبر کارها را به پیش برد.

وی گفت: معاونت پرورشی وزارتخانه اصرارش وضعیت موجود در اردوگاه شهید بهشتی حفظ شود، یعنی بخشی از مدیریت آن ملی و بخشی استانی باشد.

طغیانی عنوان کرد: جمع بندی ما در استان این است که وقتی ما یک محیط با امکانات تقریبا متمرکز داریم و بخواهیم که دوگانه آن را مدیریت کنیم یعنی یک مدیریت استانی و یک کشوری، ظرفیت این فضا به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

‍ نماینده مجلس استان اصفهان اذعان داشت: همه تلاش ما متمرکز کردن مدیریت اردوگاه شهید بهشتی است؛ اگر می‌خواهند سرویس ملی بگیرند این امکان وجود دارد ولی مدیریت دوگانه به صلاح این مکان نیست.

دانش آموز خبرنگار: مهسا زین‌العابدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار