مدرس آموزش خانواده در روز جهانی انسان‌دوستی:

انسان‌دوستی پاسداشت عزت و حقوق همگان در جامعه است/فیلم

اسلامشهر (پانا) - مدرس آموزش خانواده شهرستان اسلامشهر، انسان دوستی را با مواردی از جمله، اصول اخلاقی همراه با نیکوکاری، مهربانی، مترادف دانست و این واژه زیبا را تلاش درجهت امیدآفرینی و پاسداشت عزت و حقوق همگان در جامعه برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
انسان‌دوستی پاسداشت عزت و حقوق همگان در جامعه است/فیلم

در سال 2003 میلادی و در حادثه بمب‌گذاری دفتر سازمان ملل متحد در کشور عراق، تعدادی از کارمندان که برای فعالیت‌های بشردوستانه در این کشور حضور داشتند، جان خود را از دست دادند. به همین علت مجمع عمومی سازمان ملل در طی قطعنامه‌ای روز 19 آگوست هر سال را با نام روز بین‌المللی انسان‌دوستی نامگذاری کرد.

زهرا حق‌شناس، مدرس آموزش خانواده در شهرستان اسلامشهر، در رابطه با بیست و هشتم مرداد، روز جهانی انسان‌دوستی و در گفتگو با پانا اظهارکرد:« انسان موجودی اجتماعی است و در محیط جامعه به رشد نهایی و تکامل خواهد رسید. از سوی دیگر انسان‌ها همواره برای بقای خود در تلاش هستند و در این میان جمعی برای ادامه زندگی سایران کوشش مضاعف دارند، انسان‌های خیّری که با نیکوکاری و از خودگذشتگی سعی دارند دنیا را به مکانی بهتر و زیباتر تبدیل کنند.»

وی بیان کرد: «افرادی که برای اقدامات انسان دوستانه داوطلب می‌شوند، علاوه بر انجام رسالت سنگین انسانی خود در معرض انواع مخاطرات و تهدیدات قرار دارند. این گروه نیکوکار نه تنها توان، نیروی جسمانی، قدرت فکری و معنوی خویش را برای کمک به افراد به کار می‌گیرند، بلکه در بسیاری از مواقع سلامت خود را نیز از دست خواهند داد.»

حق‌شناس در ادامه افزود: «در دین مبین اسلامی و آموزه‌های دینی هم بر موضوع انسان‌دوستی تأکیدات فراوانی شده است، در این راستا خداوند مهربان برای رشد انسان‌ها و رسیدن به تکامل همگان پیامبرانی را جهت هدایت انسانها فرستادند و رمز موفقیت پیامبر اسلام هم، مهربانی ایشان است. همچنین با عاطفه و محبت خود می‌توان دلها را به سمت خود جذب کرد و زمانی که هر فردی دل‌های مردم را با چاشنی محبت جذب کند، ضمن ایجاد نشاط، شاهد مفهوم کامل انسان دوستی خواهیم بود.»

این مدرس آموزش خانواده تصریح کرد: «انسان دوستی با مواردی از جمله، اصول اخلاقی همراه با نیکوکاری، مهربانی، همدردی و نظایر آن نسبت به همه مردم جهان مترادف است. در مجموع این واژه زیبا تلاش در جهت امیدآفرینی و پاسداشت عزت و حقوق همگان در جامعه است.»

خبرنگار دانش‌آموز: مطهره بدرلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار