دارنده مقام اول کشور در رشته حفظ مکتوب:

قرآن، بهترین راهنما برای انسان است

مشهد (پانا) - دارنده مقام اول کشور در رشته حفظ مکتوب گفت قرآن، بهترین کتاب راهنما برای انسان است و با عبرت گرفتن از داستان‌های آن قطعا موفقیت حاصل می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۶۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
قرآن، بهترین راهنما برای انسان است

شهربانو احمدی دانش آموز با آسیب شنوایی است که در هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور که در مردادماه سال جاری به میزبانی مشهد برگزار شد، توانست در رشته حفظ مکتوب مقام اول کشوری را کسب کند.

وی در گفت و گو با پانا گفت:«در سال ۱۴۰۰ در مسابقات ورزشی دانش آموزان در رشته‌ تنیس روی میز مقام اول کشور را کسب کردم. سال ۱۴۰۱ در مسابقه تنیس روی میز کشوری نیز مقام سوم تیمی را بدست آوردم و امسال در هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در رشته حفظ مکتوب مقام اول کشور را کسب کردم.»

احمدی گفت: «این رشته ویژه دانش آموزان با آسیب شنوایی است که به صورت آزمون کتبی برگزار می شود و آیات قرآن در قالب سوالات چهار گزینه ای از دانش آموزان پرسیده می شود و مشوق اصلی من پدر و مادرم بودند و همیشه برای حفظ قرآن به من افتخار می‌کنند و از آنها بسیار متشکرم که در این راه من را حمایت کردند.»

وی بیان کرد:« وقتی از موضوعی ناراحت می شوم به سراغ قرآن می روم و با خواندن قرآن آرامش می گیرم . من جزء۳۰ قرآن را از همه بیشتر دوست دارم چون در مورد روز قیامت صحبت می‌کند و اینکه باید حواسمان به کارهایی که در این دنیا انجام می دهیم باشد.قرآن در واقع کتابی است که راهنمای ما انسانهاست که در آن داستان‌هایی بیان شده که با عبرت گرفتن از آن یقیناً در زندگی موفق خواهیم شد به امید آنکه قرآن روزی فراگیر شود.»

وی در پایان خطاب به دوستانش گفت:« بهترین دوست را برای خودتان که قرآن است انتخاب کنید و با قرآن دوست باشید. قرآن خواندن، بهترین راه برای ارتباط با خداوند است و هر انسان باید روزانه حداقل یک صفحه از قرآن را تلاوت کند. با قرآن بیشتر مانوس باشند و این کتاب الهی را همواره سرلوحه زندگی خود قرار دهند.»

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار