رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان شمالی:

کلید کار یک خبرنگار موفق در خبرگزاری پانا تعامل با مردم و مدیران است

بجنورد (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان شمالی اظهار داشت: کلید کار یک خبرنگار موفق در خبرگزاری پانا تعامل با مردم و مدیران است

کد مطلب: ۱۳۹۶۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کلید کار یک خبرنگار موفق در خبرگزاری پانا تعامل با مردم و مدیران است

حسین کنعانی در کارگاه آموزشی و دورهمی استانی خبرنگاران پانا که در سالن اجتماعات سازمان دانش آموزی خراسان شمالی برگزار شد، با ابراز تقدیر و تشکر از تلاش های همه مدیران دانش آموزی و خبرنگاران خبرگزاری پانا در شهرستان ها گفت: قابلیت‌ها در خبرگزاری پانا بسیار بالاست و جا برای پیشرفت همه وجود دارد و کسی جای کسی را تنگ نخواهد کرد و هر کس بیاید می‌تواند جای خودش را پیدا کند، بنابراین هر چقدر شما بیشتر فعالیت کنید ما هم بیشتر از شما حمایت خواهیم کرد.

کنعانی با بیان اینکه همه شما خبرنگاران متعلق به خبرگزاری پانا و خبرگزاری پانا هم متعلق به همه شماست، افزود: همه ما در راستای یک هدف واحد تلاش می‌کنیم و یک عضو از خانواده بزرگ پانا هستیم و انشاالله نگاه ما به خبرنگاران پانا نسبت به گذشته ویژه‌تر خواهد بود و همه باید با هم تلاش کرده تا جایگاه خبرگزاری پانا را در سطح کشور ارتقا دهیم.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی از تهیه تعدادی تجهیزات و لوازم خبری شامل دوربین، میکروفون، جلیقه خبرنگاری و ... برای پوشش خبری رویدادها در سطح استان خبر داد و گفت: پنل بارگذاری اخبار، کارت خبرنگاری و همچنین کمک هزینه خرید اینترنت برای همکاران و دانش آموزان در تمام شهرستان‌ها که فاقد آن هستند تقدیم خواهد شد و شما خبرنگاران هم به دنبال سوژه‌های خاص به ویژه در حوزه آموزش و پرورش باشید و منتظر کارهای خوب خبری شما عزیزان هستیم تا این تجهیزات را همراه با ارائه آموزش‌های لازم به ویژه در رابطه با نحوه استفاده صحیح از دوربین‌های فیلمبرداری، به خبرنگاران فعال در اداره های دانش‌آموزی شهرستان‌ها تحویل دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد زیادی از خبرنگاران آموزش دیده در خبرگزاری پانا در حال حاضر در صدا و سیما و سایر خبرگزاری‌های فعال کشور در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: خبرگزاری پانا علاوه بر تأمین نیاز خود برای فعالیت در این خبرگزاری، بسیاری از خبرنگاران را جهت فعالیت در سایر خبرگزاری‌ها، برای آینده نیز آموزش می‌دهد و در طی یک سال گذشته با برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح استان، تعداد خبرنگاران فعال از ۱۰ نفر به ۶۰ نفر رسیده است و انشاالله این آمار را به بیش از ۲۰۰ نفر خواهیم رساند و به همین جهت همه ما باید در رابطه با جذب افراد علاقمند به خبرنگاری در خبرگزاری پانا نیز تلاش کنیم.

کنعانی از برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور خبرنگاران صدا و سیما در شهرستان‌های سطح استان در طی سال جاری خبر داد و گفت: ادبیات و لحن بیان کلمات، شروع، بستن و جمله بندی هر خبرگزاری با سایر خبرگزاری‌ها یک مقدار متفاوت است و همه ما باید تلاش کنیم تا با فراگیری آموزش های لازم در تهیه اخبار، گزارش و مصاحبه، کارها را به درستی انجام دهیم. خبر باید به لحظه، با دقت و در زمان خودش منتشر شود و همه تلاش ما بر این است که هیچ خبری سوخته نشود و پاداش زحمت شما، تجربه و اسم شماست که در زیر خبر خواهد خورد.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: هدف از آموختن سواد رسانه‌ای و تسلط به فضای مجازی این است که یک خبرنگار باید از اخبار سایر فضاهای مجازی و رسانه‌ها مطلع باشد و به حدی برسد که بتواند دیگر رویدادهای خبری را تحلیل کرده و بداند که هر خبرگزاری چه ماموریت و رسالتی دارد و هر چقدر خبرنگاران خبرگزاری پانا با سطح فعالیت‌های سایر خبرگزاری‌ها آشنا باشند در پیشرفت همه آنان تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه خبرگزاری پانا باید مرجع سایر خبرگزاری‌ها در سطح کشور باشد و همه آنان به نقل از این خبرگزاری برخی اخبار را منتشر کنند، گفت: خبرنگاری یک شغل زنده و پویا است و هر روز با ابتکار سر و کار دارد و ما نمی‌توانیم آن را کنار بگذاریم. همه شما خبرنگاران هم هر مطلب آموزشی در رابطه با نگارش خبر، تهیه گزارش و انجام مصاحبه و... دارید را در گروه خبرنگاران پانا در شبکه اجتماعی شاد به اشتراک بگذارید.

کنعانی از انتخاب نعمت الله نظری، مدیر جدید اداره دانش‌آموزی شهرستان شیروان به عنوان یک انتخاب شایسته بیان کرد و از مرضیه سعیدی، رابط خبرگزاری پانا در خراسان شمالی که با استفاده از تجهیزات شخصی در خدمت خبرگزاری پانا است، تقدیر و تشکر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جمع صمیمی گفت: ارادت خودمان را به همه خبرنگاران شهیدی که در خط مقدم بودند و همچنین به همه شما که در دل مردم و در همه صحنه ها حاضر هستید ابراز می کنیم.

محمد عقیقی با بیان اینکه تمامی موفقیت ها به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا و به رهبری نظام انقلاب اسلامی رقم خورده است، افزود: اربعین بزرگترین اجتماع بشری است و در هر کجا که هستیم با حضور و شرکت در مراسم اربعین، با هنرمندی تمام خدمتگزاری سید الشهدا را انجام دهیم.

وی اولین عنصر مهم در خبرنگاری را صداقت در تهیه اخبار و انتقال به مخاطبین بیان کرد و در رابطه با اینکه یک خبرنگار چه بگوید و از کجا بگوید نیز مطالبی ارائه کرد.

معاون تشکیلاتی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی نیز گفت: امروز همه ابزارها و رسانه‌ها پیشرفت کرده اند و ما هم باید ابزار کار خود را به روز کنیم.

مصطفی قمبری، یادگیری و نحوه کار با سیستم، پوسترسازی، نگارش متن درست، همراه داشتن ریکوردر(ضبط کننده صوت)، پاور بانک (شارژر تلفن همراه)، میکروفون یقه‌ای و ... را برای یک خبرنگار ضروری دانست.

رئیس اداره امور تربیتی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با اشاره به تعریف هنر از دیدگاه امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه هنر، پرستش عاشقانه خداوند است و دشمنی با هنر، دشمنی با خورشید است گفت: هنر زلزله‌ای است که هرچه شدیدتر باشد سازنده تر است.

غلامرضا امین زاده (مستندساز، شاعر، خبرنگار در خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، صدا و سیما و از خانواده خبری) با بیان خاطراتی تلخ و شیرین از دوران خبرنگاری خود افزود: یک خبرنگار باید در تهیه خبر شجاعت داشته باشید و همچنین با رعایت وضع ظاهری در نوع لباس و پوشش، تند نویسی، خوب نویسی و درست نویسی را نیز یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه گاهی یک خبرنگار می‌تواند یک مسئول را از جایگاهش پایین بیاورد و یا به جایگاهش ارتقاء ببخشد، اظهار کرد: یک خبرنگار می‌تواند یک مسئله کوچک را بزرگ و جامعه را به لرزه بیندازد و یا از تاثیر یک مسئله بزرگ کم کند و حتی یک خبرنگار می‌تواند با یک عکس هنری یک جمعیت ۱۰۰ نفره را ۱۰۰۰ نفر و یا برعکس نشان بدهد و همچنین یک عکاس خبری می‌تواند به یک صحنه شکوه و عظمت دوچندانی نشان بدهد.

امین زاده در ادامه اظهار کرد: شما به عنوان یک خبرنگار در هر کجا که حضور دارید، دیگران از شما ترس مثبت دارند و احساس می‌کنند که باید واقعیت ها را بگویند و وادار به پذیرش مسئولیت، صداقت و راستگویی می‌شوند.

دبیر خبرگزاری پانا در خراسان شمالی نیز با اشاره به رسالت حضرت زینب (س) و حضرت امام سجاد (ع) در حادثه عاشورا گفت: حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد (ع) پیام رسانان حادثه کربلا بودند و آن چیزی که باعث شد تا این رویداد بیش از هزار سال ماندگار باشد، نقش خروشان آنان در انتقال پیام کربلا بود.

مرضیه سعیدی با بیان اینکه اگر کار خبرنگاری و انتقال موضوعات به خارج از هر مجموعه ای نباشد، رویدادهای اتفاق افتاده در هیج جای دیگر منتشر نخواهد شد افزود: همه شما خبرنگاران عزیز چهره هایی فعال، پر تلاش، پر انگیزه و پیام رسان در همه حوزه های مختلف هستید و ما به همه شما عزیزان افتخار می‌کنیم و در اهمیت کار شما همین بس که اگر زحمات شما نباشد این لحظه‌ها هرگز ماندگار نخواهد شد.

وی انتشار خبرهای مربوط به آموزش و پرورش را اولویت خبرگزاری پانا اعلام کرد و اظهار کرد: شما خبرنگاران عزیز می‌توانید علاوه بر انتشار خبرهای آموزش و پرورش در سایر موضوعات هم کار کنید.

مدیر دانش آموزی شهرستان شیروان نیز گفت: در سازمان دانش آموزی می توانیم با برنامه ریزی درست و انجام یک سری فعالیت های پایه‌ای و اساسی، دانش آموزان را در مدرسه، اجتماع و خانواده، خلاق و هنرمند به بار بیاوریم.

نعمت الله نظری افزود: به منظور گسترش فعالیت های سازمان دانش آموزی و به ویژه خبرگزاری پانا، یک اتاق در خور و شأن سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا اختصاص داده ایم که انشاالله با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در آستانه هفته دولت در سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی از همه مربیان پیشتاز عزیز به عنوان یک نماینده تمام عیار در مدارس، درخواست کرد تا با حضور فعال خود در کارگاه های آموزشی ضمن خدمت سازمان دانش آموزی، با مهارت ها و دستورالعمل های جدید آشنا شده و با انتقال آن ها به دانش آموزان در مدارس تلاش کنند.

در پایان خبرنگاران پانا با ارائه پیشنهادها و راهکارهای لازم در رابطه با ارتقای فعالیت های خود در خبرگزاری پانا، به گفتگو پرداختند.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار