مهمترین عامل موفقیت خبرنگار عشق و علاقه او به خبررسانی است

دبير استانهاي خبرگزاري پانا گفت:خبرنگار محدود نیست و فعالیت خبرنگاران به گونه ای است که افراد در سراسر جهان از آن بهره مند می شوند و شغل و حرفه خبرنگاری بعد از کار در معدن یکی از سخت ترین مشاغل است .

کد مطلب: ۵۴۳۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، حمیدرضا قلخاني در كارگاه آموزشي خبرنگاري پانا شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت : اولین فاکتور که باعث می شود یک نفر خبرنگار موفق شود اصل علاقه و میل باطنی آن شخص به خبر است. تا زمانی که شما به کاری علاقه نداشته باشید در آن فعالین نیزموفق نخواهید شد.

وي ادامه داد :انتخاب شغل و حرفه ممکن است به نوعی تصنعی باشد به عنوان مثال در دوره ابتدایی معلمین از ما می پرسد شما دوست دارید چه شغلي را انتخاب كنيد و ما هم به فراخور علاقه و بازتاب بیرونی یک شغل پزشکی یا مهندسی را انتخاب می کنیم كه گاهی ممکن است با گذر زمان این علاقه تغییر کند و متوجه شویم علاقه ای به آن رشته نداریم و اولویت شغلی و کاری را تغییر دهیم.

قلخانی افزود: در بعضی حرفه ها مثل خبرنگاری ابعادی شغلی خیلی وسیع تر است خبرنگارانی هستند که خبر را به سراسر جهان مخابره می کنند در بطن و درون خطرات قرار می گیرند تا خبری را برای جهان مخابره کنند ماند خبرنگاران جنگ اگر خبرنگاری وجود نداشته باشد اتفاقاتی که در گوشه و کنار دنیا رخ می دهد در هیچ جا دیده و شنیده نمی شود پس حرفه ی خبرنگاری درارای ابعاد جهانی است.

وی خاطر نشان كرد : خبرنگار محدود نیست فعالیت خبرنگاران به گونه ای است که افراد در سراسر جهان از آن بهره مند می شوند و هرکس به نوبه خود برداشت هایی از آن خبر و اطلاع رسانی آنان می تواند داشته باشد .

دبير استانهای خبرگزاری پانا خبرنگاری را جز مشاغل سخت دنیا برشمرد و گفت: شغل و حرفه خبرنگاری بعد از کار در معدن یکی از سخت ترین شغل ها است کسی که در جبهه های جنگ مشغول تهیه گزارش و خبر است مانند رزمندگان در خط مقدم حضور دارد و تنها تفاوت آنها در سلاحشان است و در ضمن قادر نیستند هیچ گونه دفاعی از خود در مقابل حمله نیروهای دشمن داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار