بیمه ۹۰ درصد از محموله های نفت خام صادراتی از سوی ایران

خبرگزاری پانا: مدیر امور بین الملل شركت ملی نفت ایران گفت: هم اكنون بیش از ۹۰ درصد از محموله های نفت خام صادراتی از سوی كنسرسیوم بیمه های ایرانی بیمه می شود و تاكنون مشتریان ما از این موضوع راضی بوده اند.

کد مطلب: ۱۳۹۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، سیدمحسن قمصری افزود: ایران در سالهای گذشته برای بیمه نفتكش های خود یك كنسرسیوم داخلی تشكیل داده است.
وی گفت: خوشبختانه این كنسرسیوم در دو سال گذشته با موفقیت توانسته است محوله های نفت ایران را بیمه كند و هم اكنون هیچ مشكلی برای بیمه كشتی های خود برای صادرات نفت به مشتریان ندارد.
قمصری افزود: معمولا تعداد شركت های بیمه ای در دنیا بسیار محدود و بیشتر متعلق به آمریكا و یا وابسته به آمریكا است ، بنابراین صنعت بیمه بسیار متاثر از شرایط سیاسی است.
مدیر امور بین الملل شركت ملی نفت ایران، ژاپن را تنها مشتری محموله های نفت خام ایران اعلام كرد كه خود محموله های نفتی اش را بیمه می كند.
به گزارش شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی ، قمصری ادامه داد: هم اكنون یك خوشبینی كلی در بازار نفت با توجه به شرایط سیاسی جدید ایجاد و سبب افزایش امید در بین پالایشگاه های استفاده كننده نفت خام ایران نیز شده است.
وی با اشاره به علاقه مندی پالایشگاه های كشورهای مختلف به نفت خام ایران به دلیل ماهیت كیفی این نوع نفت گفت: البته ما با بازار عرضه در بازار های بین المللی نفت روبرو هستیم ولی بازار از قدرت كافی برخوردار نیست.
وی افزود: با توجه به اظهارات اخیر برخی مسئولان پالایشگاهی دنیا به وِیژه در حاشیه دریای مدیترانه به نظر می رسد این پالایشگاه ها به بازگشت نفت ایران به كشورشان امید دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار