صادق صادقی*

فصل اتحاد

ممکن است آذری زبان، کرد، بلوچ، فارس یا گیلک باشید. اما با حفظ قومیت همگی ایرانی هستیم. یک پیکر، یک جسم، یک روح. یک روح بزرگ به نام ایران.

کد مطلب: ۱۳۹۵۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد

سرزمینی که در سالیان قبل بسیار تلاش شد تا شاکله اش از هم بپاشد. با توجه به قومیت‌های مختلف حاضر در ایران بسیاری از کشورها که از حاکمیت ایران دل خوشی ندارند تلاش کردند تا با تفرقه انداختن در میان مردم ایران زمینه را برای تجزیه استراتژیکترین کشور خاورمیانه فراهم سازند. اما آنچه گاه روی آن حساب نکرده‌اند و نمی‌توانند حساب کنند داستان غیرت ایرانی هاست.

مردمانی غیور که حاضر شدند برای خاکشان خون بدهند. برای اینکه دست دشمن بعثی به یک وجب از خاک این سرزمین نرسد بیش از 250 هزار شهید دادند. این دسیسه ها اما محدود به یک بازه زمانی نبوده است و هر بار به شکلی خاص و نو خودنمایی کرده است.

چند روز پیش شاهد تلاش مذبوحانه دشمنان این سرزمین برای ایجاد فتنهای جدید بودیم. اتفاقی که در حرم حضرت سید میراحمد علیه السلام از نوادگان امام موسی کاظم علیه السلام معروف به شاهچراغ، افتاد تلاشی بود برای ناامن نشان دادن فضای ایران. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که چند ماه قبل در همین محل عملیات تروریستی به همین شکل انجام شد. اما آنچه مشخص است اعضای یک گروهک تروریستی مانند داعش که حالا در ضعیف ترین زمان خود قرار دارد نمی‌تواند به این راحتی وارد کشوری مانند ایران شده از موانع بگذرد و در نهایت اقدام به عملیات تروریستی کند.

پس بی تردید باید ایمان داشته باشیم که در پس پرده اتفاقاتی از این دست، هماهنگیها و تلاشهای سرویس‌های اطلاعاتی عبری، عربی و غربی برای ضعیف و ناامن نشان دادن ایران، مشاهده می شود. همه این تلاش‌ها زمانی می تواند موفق باشد که هدف اصلیشان که بیاعتمادی مردم به سیستمهای امنیتی و اطلاعاتی محقق شده باشد. در این میان اما نباید از یاد برد که در سالهای اقتدار داعش با تمام تلاشهایی که از سوی این گروهک تروریستی صورت می پذیرفت نتوانست به کشور وارد شده و عملیات مهمی را ترتیب دهد.

در حالی که در همان ایام کشورهای همسایه ما یعنی عراق و افغانستان اصطلاحا پاتوق این گروههای تروریستی شده بود. پس نباید به این راحتی آن روزهای خوب را از یاد برد. حالا باید برای ریشه کن کردن تفاله های این جریان تروریستی تمام ملت ایران از هر قومیتی دست در دست هم به صورت یک پیکره واحد در برابر آنها بایستد. اعتماد به سیستم اطلاعاتی داخلی و همکاری با آنها و معرفی موارد مشکوک به دستگاه های اطلاعاتی داخل کشور میتواند عملیاتهای این گروههای تروریستی را عقیم سازد.

شاید کوچکترین و پیش پا افتاده ترین موارد که برای ما و شما چندان با ارزش نباشد اما مهمترین سرنخ برای به دام انداختن تروریستهای تکفیری باشد. حالا اما فصل اتحاد است برای از ریشه درآوردن علف‌های هرز تروریسم در منطقه.

کارشناس رسانه*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار