تبدیل وضعیت95 درصد ایثارگران ادارات خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- تأکیدها و هشدارهای مقامات ارشد استان برای تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل به نتیجه خوبی رسید و حالا اعلام می‌شود که 95 درصد از آن‌ها به طور بی‌سابقه‌ای تبدیل وضعیت شده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۹۵۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل وضعیت95 درصد ایثارگران ادارات خراسان جنوبی

استاندار چندی قبل در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان بر موضوع توجه به قانون استخدام ایثارگران استان تأکید داشت و خواستار پیگیری این موضوع شد.

٢٩ خرداد امسال هم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این باره به دستگاه های کم کار هشدار داد. او گفت: تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران وظیفه قانونی همه دستگاه‌های اجرایی است و کمکاری در این زمینه را از هیچ دستگاهی نمی پذیریم.

سید محمدرضا طالبی تأکید کرد: اجرا نکردن قانون استخدامی ایثارگران مجازات خاص دارد و دستگاه‌های اداری باید این موضوع را پیگیری کنند و بر آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: کم کاری برای استخدام ایثارگران در خراسان جنوبی پذیرفتنی نیست این اقشار به لحاظ قانونی، شرعی و عرفی حقی برگردن مسئولان دارند لذا باید مشکلات آنها را حل کنیم.

وی تصریح کرد که اعتراض درخصوص امتیاز دادن به خانواده ایثارگران پذیرفتنی نیست چراکه این افراد زمانی برای رفاه، جان و امنیت ما در جبهه ها جنگیده و ایثارگری کرده اند لذا بر گردن همه ما حق دارند.

طالبی بر این باور بود که حتی اگر تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاههای اجرایی خراسان جنوبی قانونی هم نبود، مسئولان به لحاظ شرعی و عرفی باید به مسائل آنها رسیدگی می کردند و اکنون نیز قانون تبدیل وضعیت این افراد لازم الاجراست و تخطی دستگاههای اجرایی در این خصوص تخلف اداری بوده و باید مسئولان پاسخگو باشند.

وی افزود: برخی دستگاههای حاضر در جلسه که در این خصوص کم کاری کردند، موضوع استخدام ایثارگران شاغل را تا یک ماه آینده در دستور کار قرار دهند و در صورت تخطی از قانون، گردش کار قضایی تشکیل میشود چرا که رسیدگی به جامعه ایثارگران وظیفه همه ماست.

وی مهلتی برای دستگاه های اجرایی استان اعلام کرد: «دستگاههای اجرایی استان موضوع تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان "قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران" را تا پایان سال جاری به اتمام برسانند تا مشمولان این قانون از مزایای حقوقی آن برای سال آینده بهره‌مند شوند.»

دیروز به دنبال جلساتی که پیش از این با تأکید بر همین موضوع برگزار شده بود، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسانجنوبی خبر خوبی اعلام کرد.

ابوالفضل نوفرستی گفت: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاههای اجرایی بوده که ۹۵ درصد شاغلان ایثارگر استان از این امتیاز بهرهمند شدند و در عمر همه دولتها بی سابقه است.

وی افزود: این کار همچنان در حال انجام است و تبدیل وضعیت ایثارگران در دولت سیزدهم به میزان همه دورههای قبل بوده که از تلاش مسئولان در این زمینه قدردانی می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار