ذاکر در گفت‌وگو با پانا:

دولت، مجلس و احزاب عاملان اصلی افزایش مشارکت در انتخابات هستند

۴ مولفه مدنظر رهبر انقلاب مورد توجه قرار گیرد

تهران (پانا) - نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت، مجلس و احزاب عاملان اصلی افزایش مشارکت هستند، گفت مجلس شورای اسلامی، خلأهای قانونی را اصلاح کرد، دولت نیز باید خلأهای اجرایی را پر کند و احزاب هم مردم را پای کار بیاورند.

کد مطلب: ۱۳۹۵۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دولت، مجلس و احزاب عاملان اصلی افزایش مشارکت در انتخابات هستند

سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به پیش ثبت‌نام‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: «دولت، مجلس و احزاب به عنوان عاملان اصلی افزایش مشارکت معرفی می‌شوند. علاوه بر اینها همه مردم و مسئولان و هرکسی که به وطن خود علاقمند است، باید در جهت افزایش میزان مشارکت احساس مسئولیت داشته باشد.»

وی افزود: «باید به قوانین عمل شود و افرادی که توانمندی علمی دارند و برای مردم دلسوز هستند، در صحنه حاضر شوند تا موجب افزایش مشارکت شوند.»

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به مشکلات اقتصادی و معیشتی اشاره کرد و گفت: «نمی‌توانیم به لحاظ مشکلات، درخت تنومند انقلاب را ببریم. کشور برای مردم است و همه ما باید خلأها را پر کنیم. مجلس شورای اسلامی، خلأهای قانونی را پر کرد و دولت نیز باید خلأهای اجرایی را پر کند؛ احزاب نیز باید مردم را پای کار بیاورند. رسانه‌ها و صدا و سیما نیز باید شور انتخاباتی ایجاد کنند.»

ذاکر خاطرنشان کرد: «4 شرط اصلی رهبر انقلاب که شامل سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت بود، بسیار حائز اهمیت است و باید به این 4 مولفه توجه شود.»

وی با اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات، افزود: «شورای نگهبان همیشه به وظایف قانونی خود عمل کرده است. تشخیص شورای نگهبان قابل اطاعت است. طبیعتاً اعضای شورای نگهبان مصالح کشور را در نظر دارند و سلایق مختلف افراد را حتما در نظر می‌گیرند اما طبیعی است افرادی که مسائل مالی دارند، تایید صلاحیت نشوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار