پوستر مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت "عفاف و حجاب" در بوشهر رونمایی شد

بوشهر(پانا) - در آیینی با حضور مسئولین فرهنگی استان بوشهر از پوستر مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت "عفاف و حجاب " در بوشهر رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پوستر مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت "عفاف و حجاب" در بوشهر رونمایی شد

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: مسابقه کتاب‌خوانی بزرگ "ستاره‌ها چیدنی نیستند و بی پرده با حجاب" با محوریت مهم‌ترین مفاهیم بنیادی دین اسلام و مسئله مهم روز جامعه "عفاف و حجاب" است، که در نشست‌های کارشناسی‌شده مبتنی بر اندیشه‎‌ورزی و خردجمعی با حضور مدیران و کارشناسان فرهنگی و فعالان و مروجان کتاب‌خوانی استان تشکیل شده و این دو اثر به ترتیب از محمدعلی حبیب‌اللهیان و نعیمه اسلاملو به‌ عنوان منابع انتخاب و معرفی شد.

افروغ گفت: این مسابقه فرهنگی بزرگ کتاب‌محور و جهادی نتیجه برگزاری جلسات منظم دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و اجرایی در طول سه‌ ماه است که می‌تواند سرلوحه و الگویی مناسب برای برگزاری دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان قرار گیرد.

افروغ با بیان اینکه این مسابقه کتاب‌خوانی به همت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برنامه‌ریزی و با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود، افزود: در کنار بخش‌های اصلی این رویداد، یک بخش ویژه هم خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اهداف برگزاری این مسابقه کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر ترویج فرهنگ «عفاف و حجاب» در جامعه، با موجی که در جامعه هدف خود ایجاد خواهد کرد، می‌تواند موجب تقویت و تشکیل حلقه‌های مطالعاتی بیشتری در استان نیز شود.

وحید حیدری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های «ستاره‌ها چیدنی نیستند» و «بی‌پرده با کتاب» با حضور نویسندگان و منتقدان استانی با همکاری موسسه کتابشهر بوشهر ، برگزاری نشست تخصصی و نمایشگاه عفاف و حجاب با همکاری حوزه هنری استان، اجرای طرح خوانش دانش‌آموزی در مدارس و تشکیل حلقه‌های مطالعاتی در دانشگاه‌ها و ادارات از فعالیت‌هایی است که در بخش جنبی این رویداد برگزار می‌شود.

حیدری افزود: ۲ هزار نسخه از دو منبع این مسابقه کتابخوانی تهیه شده که در 10 کتابخانه‌عمومی و 10 موسسه قرآنی و فرهنگی استان در سطح استان عرضه خواهند شد و در صورت اسقبال، منابع دوباره شارژ خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده که این دو کتاب منبع تا ۵ هزار جلد نیز تهیه شود.

خبرنگار : عبدالحسین صادقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار