وزیر بهداشت:

۹۵ درصد هزینه‌های بستری از طریق برنامه پزشکی خانواده رایگان انجام می‌شود

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت در طرح سلامت خانواده برای هر کدملی باید پرونده سلامت ایجاد شود که اگر بیمار شد بر اساس آن به پزشک خانواده مراجعه و به متخصص ارجاع داده و در صورت نیاز به بستری ۹۵ درصد هزینه‌ها رایگان انجام شود.

کد مطلب: ۱۳۹۵۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
۹۵ درصد هزینه‌های بستری از طریق برنامه پزشکی خانواده رایگان انجام می‌شود

بهرام عین اللهی در آیین راویان سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: برنامه پزشکی خانواده در ۵۹ شهرستان انجام می شود و کسانی که وارد این طرح شوند مشوق هایی را برای بیمار و پزشک قرار می دهیم.

وی افزود: از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ، سلامت است، قبل از انقلاب وابستگی ۱۰۰ درصد داشتیم، در حوزه سلامت عقب افتاده بودیم بیماران برای درمان به خارج اعزام می شدند و مشکلات دیگر، در حالیکه امروزه ایران در حوزه سلامت در منطقه حرف اول را می زند و پذیرای درمان بیماران خارجی نیز است که در بحث توریسم سلامت مطرح می شود و حتی برخی از کشورها متقاضی انتقال دانش پزشکی ایران هستند بطور مثال کشور عراق دارو و نیروی انسانی ما را مطالبه می کند.

وزیر بهداشت، با اشاره به افزایش شاخص های امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار و غیره گفت: کرونا ویروسی بود که قدرت کشورها را مورد سنجش قرار داد، در هیچ جای دنیا تحریم حوزه سلامت نداریم ولی این اتفاق برای کشور ما افتاد اما با حمایت مردم و دولت با خودکفایی باعث انجام سیل واکسیناسیون شد و میزان تزریق واکسن روزانه به بیش از یک میلیون دز نیز افزایش یافت و میزان فوتی های ناشی از این بیماری کاهش داشت.

وی افزود: توانستیم با پلتفرم های مختلف ۶ واکسن تولید کنیم و تعداد زیادی واکسن ذخیره داریم واین قدرت ایران را نشان می دهد. ارتقای سلامت جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، و این به خاطر تلاش خبرنگاران حوزه سلامت است. بحث سبک زندگی باید مورد توجه قرار گیرد و رسانه ها در این زمینه باز هم می توانند نقش آفرین باشند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: مصرف غذاهای آماده میزان باربیماری‌های غیر واگیر را افزایش داده و باید سبک زندگی تغییر یابد. اکنون رسانه های بیگانه امید آفرینی مردم ایران را مورد هدف قرار داده اند و دنبال نشان دادن ناکارآمدی ما هستند، در حالیکه سرمایه های اجتماعی ما با تلاش خبرنگاران افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: اکنون در تهدید جمعیتی هستیم اگر تا ۶ سال آینده مسله جمعیت حل نشود با بحران مواجه خواهیم بود و رسانه ها باید مردم را به فرزندآوری تشویق کنند، در خانواده های مرفه فرزند کمتری دارند و این موضوع ناشی از عدم فرهنگ سازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار