امام جمعه رودهن در جلسه هیئت امنای موکب انصارالحسین رودهن:

موکب‌داران در محرم سررشته‌داران نهضت معنوی کربلا هستند

رودهن (پانا) - امام‌جمعه رودهن، فعالیت موکب‌داران را یک اقدام فرهنگی و مذهبی گسترده و عمیق دانست و آنان را سررشته‌داران نهضت معنوی کربلا برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
موکب‌داران در محرم سررشته‌داران نهضت معنوی کربلا هستند

جلسه هیئت امنای موکب انصارالحسین(ع) با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی امام‌جمعه بخش رودهن و اعضای هیئت امنای موکب انصارالحسین(ع) رودهن در دفتر امام‌جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی امام‌جمعه رودهن در این جلسه عنوان کرد: مراسم اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین، تجدید عهد و پیمان شیعیان با حضرت امام‌حسین(ع) و اصحاب ایشان است و عامل مهمی برای شناخت مسیر حق و گام برداشتن در این مسیر است. پیاده‌روی اربعین نماد همان پیمانی کربلایی است که در دل همه مسلمانان نهفته و برای همیشه جاری و ساری است.

وی افزود: خدمت‌رسانی به زوار از توصیه ائمه علیهم السلام است که خوشبختانه به نحواحسن و مطلوب در طی این سالیان با شوری معنوی و حسینی بخصوص در مراسم اربعین برپا و انجام شده است، موکب انصارالحسین هم در این زمینه بسیار درخشان عمل کرده‌است که ما قدردان زحمات آنان هستیم.

حسینی نیز اظهار کرد: موکب‌داران اربعین حسینی کاری فراتر از پذیرایی از زوار انجام می‌دهند، آنان در این دوره سررشته‌داران و سردمداران نهضتی معنوی در ساحت کربلا و محرم هستند، حمایت از موکب‌داران اربعین باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد چرا که این امر یک اقدام فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ عاشورایی و حسینی و تبیین ارزش‌های کربلا و شهدای آن در جامعه است.

در این جلسه تصمیمات و مذاکراتی پیرامون کارآمدی و اجرای هرچه بیشتر و کیفی‌تر موکب‌هایی که توسط رودهن اجرا و برگزار خواهد شد انجام و در دستور کار قرار گرفت و فعالیت‌های پیش‌بینی شده موکب انصارالحسین مورد بررسی و امتنان نظر قرار گرفت.

خبرنگار: نازنین سعیدی‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار