وزیر آموزش و پرورش:

قرآن، قلب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - وزیر آموزش و پرورش قرآن را قلب و هویت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
قرآن، قلب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

رضا مرادصحرایی در آیین اختتامیه سی‌و‌هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در تالار وحدت ارومیه، قرآن را قلب سند تحول بنیادین خواند و اظهار کرد: سبک زندگی، تکریم خانواده، مشارکت، کار گروهی، تربیت اجتماعی، تربیت زیستی و 23 راهکار عملیاتی و همچنین 450 برنامه مورد اشاره در سند تحول بنیادین ریشه در قرآن دارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نقطه اهرمی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ترویج قرآن و حضور قرآن در بطن جامعه است، این مهم با 3 گانه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کلاس‌های درس دانش‌آموزان و دانشجویان و توجه به مفاهیم آنان محقق خواهد شد.

مرادصحرایی به ارتباط قرآن با اعتماد‌به‌نفس و اقتدار جوانان در جامعه اشاره کرد و گفت: حیات طیبه مورد اشاره در سند تحول بنیادین و نظام معرفتی آن بر پایه قرآن شکل گرفته و پرداخت به این موضوع، جوانان و نوجوانان فهیم، بصیر و فعال همراه با اعتماد به نفس بالا و مقتدر را تحویل جامعه خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه همه معلمان باید قرآنی باشند، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در دانشگاه فرهنگیان، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه حتماً باید یک مهارت مربوط به قرآن را داشته باشند، توجه به قرآن نباید صرفا در کلاس‌های درس قرآن خلاصه شود، یک نهضتی باید شکل بگیرد تا همه دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان و اساتید در همه رشته‌های تحصیلی دانشگاهی و مدرسه‌ای ارتباط مستقیم با قرآن داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اهانت اخیر برخی کشورهای غربی به ساحت مقدس قرآن کریم، گفت: صورت قرآن متعلق به صدها سال قبل است، تدبر و درک سیرت قرآن باید مورد توجه قرار گیرد، این سیرت و بطن قرآن است که جهان غرب را به لرزه انداخته و اجازه تعرض و اهانت به ساحت مقدس کلام الهی را خود می‌دهند.

مرادصحرایی افزود: اهانت به ساحت قرآن کریم، سیرت نورانی آن را بیشتر نمایان‌تر و مردم جهان اسلامی و به خصوص ایران اسلامی را بیدار‌تر کرده و بصیرت آن‌ها را افزایش داده است، این توهین و اعرض، نشان از پایان اسراییل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار