معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

برنامه‌محوری، یک اصل مهم برای مدیران مدارس است

تجربیات موفق مدیران و معلمان در رویداد «الف تا»معرفی شد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت برنامه‌محوری، یک اصل مهم است و هر مدرسه باید متناسب با شرایط خود نسبت به برنامه‌ریزی مناسب در راستای تحقق اهداف تعیین‌شده اقدام کند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌محوری، یک اصل مهم برای مدیران مدارس است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در نشست عمومی دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری اظهار کرد: باید در راستای تحقق عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و بهبود فرآیندهای یاددهی - یادگیری و وظیفه مهم نظارت بر عملکرد و اجرای طرح‌ها و بخشنامه به صورت ویژه اقدام کرد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مدارس عادی دولتی افزود: تقویت مدارس عادی دولتی، یک ضرورت و اولویت اصلی ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) در جهت ارتقای کیفیت آموزش و ارائه تجهیزات است.

کاظمی تصریح کرد: توانمندسازی و ارتقای توسعه حرفه‌ای مدیران مدارس و معلمان، یک ضرورت در راستای ارتقای کیفیت آموزش و تحقق اجرای سند تحول بنیادین در مدرسه است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تاکید بر برنامه‌محوری در مدارس خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری، یک اصل مهم است و هر مدرسه باید متناسب با شرایط خود نسبت به برنامه‌ریزی مناسب در راستای تحقق اهداف تعیین‌شده اقدام کند.

وی گفت: مدیر مدرسه اگر شجاع، خلاق و بابرنامه باشد در محروم‌ترین مناطق کشور نیز می‌تواند سند تحول بنیادین را اجرایی کرده و نمونه‌های بسیاری از این افراد توانمند در رویداد «الف تا» به مردم و جامعه فرهنگیان معرفی شد.

کاظمی با اشاره به برگزاری رویداد الف تا افزود: این رویداد، یک ظرفیت بزرگ در راستای اشتراک‌گذاری تجربیات موفق مدیران و معلمان از اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در مدرسه بود که اشاعه و تکثیر آن اهمیت بسیار دارد.

رئیس ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) تصریح کرد: در برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای ملی و کشوری باید تلاش کرد از همان مرحله مدرسه‌ای از گلخانه‌ای برگزار شدن آن جلوگیری شود و تمام دانش‌آموزان درگیر و شاهد مشارکت عمومی همه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار