مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی:

روابط ناسالم در مجموعه‌های اقتصادی باید با نهی از منکر اصلاح شود

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت روابط ناسالم و فسادآلود در مجموعه‌های اقتصادی، یکی از موانعی است که مایه سلب امنیت و آرامش جامعه و موجب رنج و تالم بوده و این رویه باید با رویکرد سلبی و نهی از منکر اصلاح شود.

کد مطلب: ۱۳۹۳۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
روابط ناسالم در مجموعه‌های اقتصادی باید با نهی از منکر اصلاح شود

به گزارش ایرنا؛ میرهاشم موسوی در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان تامین‌اجتماعی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی (دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور) ضمن ابراز خرسندی نسبت به اهتمام مدیران و کارکنان این سازمان نسبت به اجرای فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر افزود: در حکمرانی جمهوری اسلامی ایران، هر کس که مسئولیتی بر عهده می‌گیرد، نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیز در حوزه ماموریتی خود مسئولیت دارد و در نگاهی وسیع‌تر صَرف‌نظر از هر مسئولیتی، آحاد امت اسلامی در شئون مختلف نسبت به این 2 فریضه مسئولیت دینی دارند.

وی ادامه داد: این مسیر را مکتب اهل بیت(ع) برای ما روشن کرده است. در مکتب ما یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخی، حادثه عظیم کربلا است که در آن حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر است. به نظر می‌رسد که یکی از علل ماندگاری حادثه کربلا این است که این قیام برای اقامه معروف بوده و هر کس برای عمل و احیای مولفه‌های اصلی مکتب اسلام قیام کند، ماندگار خواهد شد.

موسوی با ابراز تاسف نسبت به برخی بی‌اعتنایی‌ها به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، تردید در اجرای آن را ناروا دانست و افزود: نباید در اجرای تکالیف شرعی دچار تردید بشویم و متساهلانه با مسائل برخورد کنیم. باید این تردیدها از بین برود و همه بتوانند بدون لکنت، نکات و تذکرات خود را به راحتی مطرح کنند. بخشنامه‌هایی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به بخش‌های مختلف سازمان ارسال می‌شود در واقع نهادسازی برای اجرای این فریضتین است و اساساً تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر هر دستگاه برای نهادسازی در این حوزه است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اصل ۲۹ قانون اساسی، تامین‌اجتماعی را یک حق همگانی معرفی می‌کند و اجرای دقیق و کامل این اصل، عمل به یک معروف بسیار بزرگ است، گفت: تامین‌اجتماعی، یکی از ایجابی‌ترین عناصر اجرای معروف در کشور است. اساساً ظرفیت حکمرانی تامین اجتماعی معروف است اما موانعی هم وجود دارد که در اینجا باید به نحو سلبی و با رویکرد نهی از منکر وارد شویم.

وی ادامه داد: یکی از موانعی که مایه سلب امنیت و آرامش جامعه است، روابط ناسالم و فسادآلود در مجموعه‌های اقتصادی است که موجب رنج و تالم است و این رویه باید با رویکرد سلبی و نهی از منکر اصلاح شود.

موسوی با اشاره به کلام معصوم(ع) مبنی بر اینکه کفایت و امانتداری ضرورت قبول مسئولیت از سوی افراد است، گفت: کفایت یعنی همان تناسب اقتضائات مسئولیت با فردی که مسئولیت را قبول می‌کند و این مقتضی آن است که هر کس در هر مسئولیتی با منکرات و نارسایی‌های مجموعه خود مقابله و آن‌ها را اصلاح کند.

۱۴۰ هزار کارمند تامین اجتماعی و مجموعه‌های اقتصادی باید ۱۴۰ هزار آمر به معروف باشند

وی تاکید کرد: موانعی که موجب مطول شدن فرایند ارائه خدمات به مردم می‌شود؛ مصداق منکر بزرگی است که می‌بایست با هدایت سیستم به سمتی حرکت کرد که منکرات و نارسایی‌های احتمالی رفع شود. تحول گاهی رفع چند مورد از همین نارسایی‌ها است که دریافت خدمت را برای مردم تسهیل می‌کند. اگر به مسئولیت‌های‌مان به درستی عمل کنیم و درست به مردم خدمت‌رسانی کنیم، آن وقت کلام ما هم نافذ خواهد بود و اگر به برادری یا خواهری تذکری بدهیم، گوش او شنوا خواهد بود.

موسوی با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت ارائه خدمت در سازمان تامین اجتماعی، بالاترین معروف است، اظهار داشت: ۱۴۰ هزار کارمند سازمان تامین اجتماعی و مجموعه‌های اقتصادی آن باید ۱۴۰ هزار آمر به معروف باشند و به بهترین نحو به مردم خدمات ارائه کنند و بعد به دیگر شئون فریضتین امر به معروف و نهی از منکر هم ورود کنند. چنان که تا امروز هم همینطور بوده و همکاران ما در سازمان تامین‌اجتماعی، بهترین خدمات را در حوزه‌های مختلف درمانی و بیمه‌ای و اقتصادی ارائه کرده‌اند. در بحث شناسایی گلوگاه‌های فساد در مجموعه‌های اقتصادی نیز بیشتر گزارش‌ها از درون سیستم و از سوی همین کارمندان انجام گرفته است.

نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان تامین اجتماعی با حضور میرهاشم موسوی (مدیرعامل این سازمان)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی (دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور) و جمعی از معاونان و مدیران بیمه و درمان سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی مدیران استان‌ها برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار