عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا:

نگاه تجاری به رشته کشاورزی منجر به استقبال دانش آموزان می‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد کشاورزی در ایران باید از معیشت‌محوری به سمت تجاری‌شدن برود تا برای دانش‌آموزان هم جذاب باشد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاه تجاری به رشته کشاورزی منجر به استقبال دانش آموزان می‌شود

ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه کشاورزی ما از حالت تجاری‌بودن به سمت معیشت‌محوری رفته است، عنوان کرد: «زمانی می‌توان روی اقتصاد کشاورزی حساب باز کرد که نگاه تجاری از سوی خود کشاورزان به این حوزه وجود داشته باشند نه اینکه صرفاً درآمدی داشته باشند تا معیشتشان تأمین شود.»

برای تغییر نگاه به شغل کشاورزی باید فرهنگ‌سازی شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره دلایل استقبال نکردن خانواده‌ها و دانش‌آموزان از رشته‌های کشاورزی گفت: «دلیل استقبال نکردن دانش‌آموزان و خانواده‌ها از رشته‌های کشاورزی هم همین است. درواقع نگاهی که به شغل کشاورزی وجود دارد باید با فرهنگ‌سازی تغییر کند.»

رونق کشاورزی در بخش تولید کارآفرینان را جذب خواهد کرد

ساردوئی با اشاره به اهمیت تربیت تکنسین در حوزه کشاورزی گفت: «‌باید برای تربیت تکنسین در بخش کشاورزی فرهنگ‌سازی کرد. همچنین بسترهای لازم برای استقبال دانش‌آموزان از رشته‌های کشاورزی فراهم شود. اگر کشاورزی ما در تولید رونق بگیرد افرادی که تحصیلات عالیه دارند حاضر هستند در کار عملی کشاورزی وارد شوند. هم‌اکنون در این زمینه کارآفرینان تحصیل کرده زیادی داریم که با رویکرد تولید‌محوری موفق هستند.»

باید بازآموزی عملیاتی در حوزه کشاورزی در دستور کار قرار بگیرد

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: «متأسفانه مهندسان کشاورزی و افرادی که در این رشته‌ها تحصیل کرده‌اند به اندازه عمری که برای کسب دانش و تجربه دانش گذرانده‌اند، بهره نبرده‌اند و این مهم به امنیت غذایی کشور ضربه می‌زند. ازاین‌رو باید بسترهایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی ایجاد کنیم و بازآموزی‌های عملیاتی در دستور کار قرار بگیرد و تحصیلکردگان این رشته در سرمایه‌گذاری‌های رشته کشاورزی شریک باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار