درخواست رسیدگی به مشکلات ستاد هماهنگی امور کوهستان

تهران (پانا) - رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم رسیدگی به مشکلات ستاد هماهنگی امور کوهستان منطقه یک تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
درخواست رسیدگی به مشکلات ستاد هماهنگی امور کوهستان

سوده نجفی در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت ستاد هماهنگی امور کوهستان منطقه یک و با تأکید بر پیشگیری از حوادث احتمالی و پاکسازی کوهستان در منطقه یک، اظهار کرد: ارائه خدمات گردشگری، درمانی و مواردی از این قبیل باید در مجموعه های کوهستانی به طول ۱۰۵ کیلومتر مربع در توچال، درکه، دربند، دارآباد و گلاب دره ارائه شود.

وی افزود: این مجموعه به عنوان ستاد کوهستان فعال است و چارت سازمانی ستاد یک پست مدیریت ۱۴ و پنج پست کارشناس دارد که در عمل جذابیتی برای انتقال به این ستاد و انگیزه برای ادامه را باقی نگذاشته است.

نجفی با بیان اینکه عدم وجود نیروهای حریم بان و دیگر مجموعه ها برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز از مشکلات مجموعه است، یادآور شد: چند بار نامه ای به معاونت برنامه ریزی ارسال شده اما هیچ پاسخی دریافت نشده است؛ از سویی دیگر درخواست هایی برای خرید خودروها و موتورسیکلت های آفرود انجام شده اما به نتیجه نرسیده است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به استهلاک و فرسودگی شدید واحد ۱۸۰ متری مجموعه، خاطرنشان کرد: اعتبار این مجموعه برای امسال چهار میلیارد تومان بوده که با توجه به وسعت مجموعه اعتبار محدودی است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات محور دربند تصرف بستر رودخانه و استقرار تخت های غیرمجاز در رودخانه است که در صورت وقوع سیل، مشکل ساز خواهد بود و از سویی دیگر زباله و فاضلاب به رودخانه ریخته می شود.

نجفی با بیان اینکه مجموعه فضای خوبی برای کسب درآمد است، یادآور شد: در سازمان گردشگری باید معضلات گردشگری این مجموعه پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار