مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری تا نیمه اول شهریور

تهران(پانا) - مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت برآورد می‌شود در نیمه اول شهریور سازمان سنجش بتواند نتایج قطعی و نهایی آزمون آموزگاری را اعلام کند.

کد مطلب: ۱۳۹۱۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری تا نیمه اول شهریور

سجاد صدیقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال‌های گذشته بین ۱ تا ۱.۲ نفر برابر ظرفیت برای مصاحبه فراخوان می‌شدند، اظهار کرد: بسیاری از اوقات برای برخی شغل محل‌ها تنها یک داوطلب وجود داشت و همان یک نفر هم جذب می‌شد، اما امسال فراخوان را به حدود ۳ برابر ظرفیت رساندیم.

ارزیابی 59 هزار متقاضی استخدامی آموزگاری

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته این شرط وجود داشت که فرد باید ۵۰ درصد نمره نفر اول را کسب می‌کرد، گفت: امسال این شرط را به کسب ۵۰ درصد میانگین نمره سه نفر اول تغییر دادیم تا پوشش بیشتری را شامل شود. از این رو برای آزمون آموزگاری امسال که ۲۸ هزار نفر جذب خواهند شد، ۵۹ هزار نفر حائز حداقل‌ها برای ورود به ارزیابی تکمیلی شدند.

مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر که از بین ۲۸ هزار ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری، بیش از ۱۱ هزار نقطه شغل محل خالی است، عنوان کرد: چون این شغل‌محل‌ها در شهرهای بزرگ است، داوطلبان مرد انگیزه حضور در آن را به دلایلی از جمله سطح درآمد کارمندی پایین ندارند، از این رو شاید به تعبیری گفت فقط برای حدود ۱۷ هزار شغل‌محل رقابت جدی داریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: برای مثال اگر در یک شغل‌محل سه نفر حائز شرایط شوند، این سه نفر باید در مجموع نمره کتبی و ارزیابی تکمیلی حداقل نمره‌ای خاص را کسب کند. بنابراین هر سه این افراد نمره لازم را کسب نکنند هیچ کدام پذیرفته نمی‌شوند چراکه برایمان مهم است این افراد حداقل شایستگی ها را کسب کنند. بنابراین ممکن است خیلی از این ۱۷ هزار نفر هم در فرایند ارزیابی تکمیلی رد شوند.

به‌کارگیری مجدد معلمان بازنشسته به شرط رتبه سه به بالا

صدیقی در قسمتی دیگر از سخنان خود درخصوص سیاست به‌کارگیری معلمان بازنشسته برای تدریس طی سال جاری تصریح کرد: سال گذشته مجوز به‌کارگیری و همکاری بازنشستگان اخذ شد اما امسال این دقت وجود دارد تا فرد بازنشسته‌ای که قرار است همکاری کند حداقل شایستگی در رتبه‌بندی را نیز داشته باشد؛ یعنی رتبه سه به بالا باشد تا حداقل صلاحیت‌ها را برای دعوت به کار داشته باشد چرا که آموزش و پرورش به دنبال انتخاب معلم قیمتی هستیم.

وی اشاره به اینکه فرآیند ارزیابی تکمیلی برای آزمون دبیری نیز همچون آزمون آموزگاری طی می‌شود، در عین حال گفت: درصد ارزیابی تکمیلی در آزمون دبیری کمتر است چرا که شغل آموزگار ابتدایی شغلی میان رشته‌ای است و به میزان زیادی به مهارت‌های عملی وابسته است اما در مقطع متوسطه وزن دانش جدی‌تر است.

فعالیت 480 گروه ارزیاب داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری

صدیقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۸۰ گروه ارزیابی به صورت بر خط در کشور در حال ارزیابی داوطلبان هستند و بیش از ۳۹ هزار نفر تا به امروز ارزیابی شده‌اند. فرآیند ارزیابی در برخی استان‌ها نظیر سمنان، گیلان و قزوین به علت حجم کمتر داوطلب به اتمام رسیده است و برآورد می‌‌شود تا هفته آینده کار ارزیابی در استان‌ها به اتمام برسد.

اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا نیمه اول شهریورماه

وی در پاسخ به این سوال که اعلام نتایج قطعی و نهایی آزمون آموزگاری چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: برآورد می‌شود در نیمه اول شهریور سازمان سنجش بتواند نتایج را اعلام کند.

تغییر مفاد آزمون استخدامی با توجه به صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای معلم

صدیقی با اشاره به این موضوع که براساس سند تحول بنیادین معلم باید صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای داشته باشد، عنوان کرد: مجموعه وزارت آموزش و پرورش بر همین اساس مفاد آزمون را امسال تغییر داده است، در گذشته تفاوتی بین پذیرش معلم در وزارت آموزش و پرورش و استخدام نیرو در سایر وزارتخانه‌ها نبود اما بر اساس سند تحول بنیادین تغییرات بزرگی اعمال شد.

وی افزود: پذیرش بر اساس سه صلاحیت عمومی و تخصصی و حرفه‌ای تغییر داده شد و برای اولین بار منابعی معرفی شد که در دسترس عمومی باشد و نسبت به شغل معلمی تا حد قابل قبولی کفایت داشته باشد، به‌نحوی که آزمون امسال باعث شد تا حد زیادی بازار فرآیند استخدامی و جزوات آن جمع شود.

مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری این مبحث که آزمون آموزگاری در گذشته محدود به پنج یا شش رشته بود، تصریح کرد: متقاضیان اکنون در بیش از ۳۰ رشته در این آزمون می‌توانند شرکت کنند. ابزارهایی که قبلا استفاده می‌شد نهایتا مصاحبه بود و فرد فقط مصاحبه می‌شد اما اکنون ابزار فقط مصاحبه نیست و مصاحبه، ارائه شفاهی، ایفای نقش و مطالعه موردی و بحث گروهی اصلی‌ترین موارد است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با خاطرنشان کردن این موضوع که حدود ۵۵۰۰ معلم تحت آموزش لازم برای برگزیده شدن به عنوان گروه ارزیاب قرار گرفتند، اظهار کرد: نزدیک به ۳۵۰۰ نفر تایید و در قالب حدود ۶۰۰ گروه ارزیابی فعالیت‌ها را پوشش می‌دهند و هر داوطلب و هر ارزیاب یک کد دارد و مشخص نیست کدام ارزیاب به کدام داوطلب اختصاص داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار