انسان‌های متعهد و متعبد، دانش‌آموخته مدرسه حسینی هستند

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با بیان اینکه امام خمینی( ره) در فرموده‌ای تاریخی، ماه محرم و صفر را عامل زنده نگه‌داشتن اسلام معرفی کرده‌اند، گفت مدرسه و مکتب حسینی، نرم‌افزار موثر و عمیق تربیتی برای پرورش انسان‌های متعهد و متعبد است.

کد مطلب: ۱۳۹۱۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
انسان‌های متعهد و متعبد، دانش‌آموخته مدرسه حسینی هستند

علی موحدی در جمع عزاداران حسینیه باب الحوائج بندر دیر اظهار کرد: همه حوادث و اتفاقات قیام امام حسین(ع) از ابتدای حرکت از مدینه تا شهادت در کربلا و سپس خطابه‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب(س) و امام ساجدان حضرت زین‌العابدین(ع)، دارای نکات اخلاقی و تربیتی برای همه نسل‌هاست.

وی اضافه کرد: رابطه دوستانه و بسیار نزدیک امام حسین(ع) و حضرت علی‌اکبر(ع)، نمونه عالی از رابطه پدر و فرزندی است که می‌تواند الگو و سرمشق همه پدران و مادران برای تربیت صحیح، عالمانه، مشفقانه و دوستانه فرزند باشد.

موحدی یادآور شد: امام حسین(ع) با وجود اینکه خود شخصا پیکر مطهر شهدا را از قتلگاه به خیام حرم برمی‌گرداند، اما به دلیل اوج عواطف انسانی و شدت پیوند قلبی با حضرت علی‌اکبر(ع) نتوانست پیکر فرزند خود را از صحنه بزم خارج کرده و جوانان بنی هاشم را برای این کار، به کمک فرا می‌خواند.

وی تاکید کرد: اولیا باید رابطه خود را با فرزندشان چنان تحکیم و تقویت کنند که با ثمره زندگی‌شان، دوست و رفیق شوند و از این طریق، او را از گزند انواع آسیب‌های جسمی، روانی و اجتماعی محافظت کنند.

موحدی گفت: جهاد تبیین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) سبب شده است تا پیام قیام عاشورا در سراسر عالم در چهارده قرن گذشته، طنین انداز شده تا همه انسان‌های اهل معرفت و آزاده را از دریای بیکران معارف حسینی سیراب شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار