مراسم سوگواره «احلی من العسل» مختص دختران برای اولین بار در گلستان

گلستان (پانا) - همایش احلی من العسل، صبح چهارشنبه، ۴ مردادماه همزمان با سراسر استان با همت تشکلات دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی استان به صورت متمرکز در گرگان و با حضور دانش‌آموزان دختر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۰۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مراسم سوگواره «احلی من العسل» مختص دختران برای اولین بار در گلستان

سید رضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در جمع دانش آموزان دختر اظهار کرد: عبارت "احلی من العسل" یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ پاسخ داد: مرگ نزد من شیرین‌تر از عسل است.

این مراسم برای اولین بار مختص دختران و به منظور گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن (ع) "احلی من العسل" نامگذاری شده است.

موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان در خصوص این مراسم بیان کرد: تجمع عظیم دختران حاج قاسم همپای زینب به منظور انتقال فرهنگ و مفاهیم عاشورا و آشنا شدن دختران با اوصاف و وصایا و همچنین اتفاقات سال ۶۱ هجری کربلا و تبیین این موارد انجام گرفت.

کابلی ادامه داد: همایش به صورت متمرکز در گرگان و چهار شهرستان دیگر در حال برگزاری است.

وی در پایان گفت: امیدوارم این مراسم همه ساله برگزار شود تا بتوانیم انتقال دهنده آنچه در واقعه کربلا اتفاق افتاده به نسل های امروزی و آینده باشیم و دختران ما پیام رسان فرهنگ عاشورایی باشند.

دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم همنوا با دیگر دانش‌آموزان شرکت کننده در سوگواره احلی من العسل سراسر استان، با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن (ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس، شعار لبیک یاحسین(ع) را سر دادند.

گفتنی است؛این مراسم با استقبال بیش از ۱۰۰۰ نفر دانش آموز دختر تشکلات دانش آموزی گرگانی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار