یازدهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» در گلستان برگزار شد

گلستان (پانا) - همایش احلی من‌ العسل، همزمان با سراسر کشور در آستان مقدس امام زاده عبدالله (علیه السلام) گرگان برگزار شد .

کد مطلب: ۱۳۸۹۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
یازدهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» در گلستان برگزار شد

سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در مراسم احلی من العسل بیان کرد: عبارت "احلی من العسل" یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

وی افزود: در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به منظور گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن (ع) "احلی من العسل" نامگذاری شده است.

موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز پسر گلستانی به این برنامه دعوت شده اند که به صورت متمرکز ۴۰۰ نفر از آن‌ها در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان گرد هم آمده اند.

وی ادامه داد: این آئین مختص نسل جوان و نوجوان در بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن (ع) برگزار می‌شود تا دانش آموزان با این شخصیت برجسته و مفاهیم نهضت عاشورا بیشتر آشنا شوند.

مراسم سوگواری «احلی من العسل» هر سال در روز ششم محرم برگزار می‌شود و امسال هم با استقبال پرشور دانش‌آموزان همراه بود.

این همایش با قرائت قرآن آغاز شد و سپس با مداحی دانش آموزان و قرائت قطعنامه و بیعت با امام و رهبری و شهیدان ادامه یافت، اجرای سرود قاسم‌ابن الحسن(ع) توسط دانش آموزان، روضه‌خوانی و سینه‌زنی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم همنوا با دیگر دانش‌آموزان شرکت کننده در سوگواره احلی من العسل سراسر کشور، با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن (ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) شعار لبیک یاحسین(ع) را سر دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار