به صورت همزمان سراسر کشور صورت گرفت

مداحی و روضه‌خوانی مداحان جوان هیئات دانش‌آموزی در یازدهمین سوگواره «احلی من العسل»

تهران (پانا) - در یازدهمین سوگواره «احلی من العسل» که به صورت همزمان سراسر کشور برگزار شد مداحان جوان هیئات دانش‌آموزی، مداحی و روضه‌خوانی کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مداحی و روضه‌خوانی  مداحان جوان هیئات دانش‌آموزی  در یازدهمین سوگواره «احلی من العسل»

یازدهمین سوگواره «احلی من العسل» (نوجوانان عاشورایی) به مناسبت ششم محرم، سالروز شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) امروز دوشنبه، ۲ مرداد ۱۴۰۲ در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

این مراسم با حضور اعضای هیئات دانش‌آموزی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران به همراه مربیان، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، وحید بیگدلی، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی و مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران برگزار شد.

در این مراسم نوجوانان حسینی شهرستان‌های تهران میزبان پیکر پاک یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس بودند. همچنین مداحان جوان هیئات دانش‌آموزی اقدام به مداحی و روضه‌خوانی کردند و در ادامه این مراسم نیز گروه تواشیح دانش‌آموزی به اجرا پرداخت.

در روز ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع) دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند که امسال نیز این مراسم همزمان با تهران در سراسر کشور برگزار شد.

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار