مرتضی کرمانی مقدم در گفتگو با پانا:

پرسپولیس نباید دلار را به‌خاطر مهاجم خارجی دور بریزد

لیگ برتر امسال ۵، ۶ مدعی دارد/ از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم، هنر کردیم/ باید به کمال و سیامک احترام می‌گذاشتند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این باشگاه نیاز به یک مهاجم ششدانگ و گلزن دارد اما نباید دلار را به‌خاطر مهاجم خارجی مثل پریرا یا دیاباته دور بریزند.

کد مطلب: ۱۳۹۰۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس نباید دلار را به‌خاطر مهاجم خارجی دور بریزد

مرتضی کرمانی مقدم در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ برتر اظهار داشت: «تقریبا باشگاه عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته رضایت کادر فنی را جلب کند. به هرحال حفظ اسکلت تیم در این وضعیت بازار و بالابودن قیمت‌ها کار بزرگی بود. چند بازیکن خوب هم جذب شدند و فقط اگر درویش بتواند یک مهاجم خوب گلزن و ششدانگ بگیرد، عالی می‌شود. ما امسال باید در ۳ جام بجنگیم. به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا که همه تیم‌ها تا بن دندان مسلح هستند.»

وی افزود: «هر تیمی در آسیا می‌تواند از ۷ بازیکن خارجی استفاده کند که این شرایط را برای تیم‌های ایرانی سخت می‌کند. با خریدهایی هم که تیم‌های عربی دارند انجام می‌دهند، دیگر حرفی نمی‌ماند و باید خیلی تلاش کنیم. فکر می‌کنم اگر بتوانیم از مرحله گروهی صعود کنیم، هنر کردیم. باید خط حمله قوی داشته باشیم. مهاجمی که بتواند از تک‌فرصت‌ها گل بسازد. مسئولان باشگاه باید مهاجم خارجی گلزن بگیرند اما اگر می‌خواهند مثل دیاباته و پریرا خرید کنند، بهتر است دلار خودشان را دور نریزند. دیاباته که برای درمان به پرسپولیس آمد و پریرا هم فقط پول گرفت و استراحت کرد. اگر قرار به این طور خرید است، باشگاه از بازیکنان جوان ما استفاده کند، بهتر است.»

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: «باشگاه‌های عربی هر بازیکنی دلشان می‌خواهد را می‌گیرند، آن وقت ما فقط نگاه می‌کنیم. فوتبال آن‌ها رو به پیشرفت است اما ما فقط درجا می‌زنیم. الان سقف گذاشتند اما هر باشگاهی هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند. دلال‌ها از این وضعیت نهایت استفاده را می‌کنند. زیرمیزی و پول‌های پست دست زیاد می‌شود. وقتی رئیس فدراسیون می‌گوید فلان دلال در یک سال ۱۲۷ میلیارد درآمد دارد، دیگر حرفی باقی نمی‌ماند. خود تاج باید به عنوان رئیس فدراسیون جلوی این کارها را بگیرد. خدا می‌‌داند دستشان در یک کاسه است یا نه. نمی‌توانم گناه کسی را بشورم اما واقعا هیچ چیزی سرجایش نیست.»

مرتضی کرمانی مقدم با بیان اینکه باید به کمال و سیامک با احترام برخورد می‌شد، گفت: «باشگاه باید از بازیکنانی که می‌خواستند جدا شوند یا آن‌ها را نمی‌خواستند، باید قدردانی می‌کرد. سیامک کم اما کمال خیلی برای پرسپولیس زحمت کشید و کاپیتان تیم بود. به عنوان پیشکسوت پرسپولیس از آن‌هایی که جدا شدند عذرخواهی و تشکر می‌کنم. نمی‌خواهد واقعا دنبال تونل زدن باشند. به بازیکنان احترام بگذارید. چه آن‌هایی که یک سال در تیم بودند چه کسانی که چند سال. مگر برای پروین و دایی و خودم و بقیه بازی خداحافظی گرفتند؟ بالاخره باید یاد بگیریم که حرفه‌ای رفتار کنیم.»

وی با اشاره به تیم‌های لیگ جدید تاکید کرد: «سپاهان سال قبل هم خیلی مهره داشت و امسال هم که هر کسی را خواستند گرفتند. تراکتور بازیکنان زیادی گرفته است. به نظرم سال قبل اگر ۳ تیم مدعی بودند، در لیگ جدید ۵، ۶ تیم مدعی هستند. سال سختی در پیش است. اما پرسپولیس اسکلت خودش را سال‌هاست که حفظ می‌کند. این یکی از دلایل موفقیت است که بچه‌ها همدیگر را می‌شناسند. کادر فنی قوی داریم. مربیان خارجی ما هم با یحیی هماهنگ شدند و درک بهتر و بیشتری نسبت به هم پیدا کردند.»

پیشکسوت پرسپولیس که همراه با فرشاد پیوس توانسته بود، داماش گیلان را به لیگ دو ببرد، اما در اتفاقی عجیب از سوی مالک قبلی بدهکار معرفی شدند، در این باره گفت: «این حرف مالک قبلی است. ما هم به کمیته انضباطی شکایت کردیم و حقمان را می‌گیریم. ما و بازیکنان زحمت کشیدیم تا تیم صعود کند اما آخر سر این طور مزد ما را دادند. کسی آمده که اصلا نمی‌داند فوتبال چیست و می‌خواهد ما را دور بزند. اما بالاخره نهادهایی هستند که حق مربی و بازیکن را بگیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار