سردبیر سابق خبرگزاری پانا خراسان‌رضوی:

خبرنگارانِ همیشه در دل حوادث حاضرند

مشهد(پانا)- سردبیر سابق خبرگزاری پانا خراسان‌ رضوی گفت: خبرنگارانِ همیشه در دل حوادث حاضرند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگارانِ همیشه در دل حوادث  حاضرند

جواد ابراهیمی، سردبیر سابق خبرگزاری پانا خراسان‌رضوی با تاکید بر یادگیری مهارت خبرنویسی برای خبرنگاران در این کلاس عنوان داشت: پانا پله‌ای برای رسیدن به درجه‌های حرفه‌ای تر از خبرنگاری است و خبرنگاران همیشه در دل حوادث حاضرند، زیرا که این بستر در سن نوجوانی، بستری برای آموزش، کسب تجربه، یادگیری و حرفه‌ای شدن است پس برای حرفه‌ای تر شدن، ارزش پانا را جدی بگیرید اما از مطالعه رسانه‌های دیگر غافل نشوید.

ابراهیمی در این کلاس به آموزش تکمیلی سبک‌های گوناگون خبرنویسی و تنظیم متن پرداخت همچنین در شرح روش‌های حرفه ای مصاحبه ادامه داد: کنترل مصاحبه را در دست بگیرید، سوالات، زمان، آرامش مخاطب و احترام و شأن خود را حفظ کنید. شما می‌توانید در راستای اهداف مصاحبه سوالات چالشی نیز مطرح کنید، نکته مهم در این زمینه این است که از سوالاتی برای آماده سازی مصاحبه شونده آغاز کنید و در اواسط مصاحبه، سوالات چالشی را مطرح کنید و در انتهای آن با سوالاتی خنثی مصاحبه را به پایان برسانید.

ابراهیمی مدرس این کلاس نیز در پایان با معرفی چند کتاب در راستای آشناییت با تفکر خبرنگاران حرفه‌ای جهان، دانش آموزان را دعوت به مطالعه بیشتر برای آشناییت با سبک‌های گوناگون خبرنویسی، مهارت‌های نگارش، رسانه‌های گوناگون و افق شغل یک خبرنگار آشنا شوید.

دانش آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن‌زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار