بررسی روند تغییرات بازار رهن کامل 500 میلیون تومانی در پایتخت + جدول

تهران (پانا) - اگر 5 ماه پیش بود با 500 میلیون تومان به‌راحتی امکان رهن کامل خانه‌ای در مناطق متوسط شهر وجود داشت، البته خانه‌هایی با سال ساخت بالا و متراژ کمتر از 100 متر وجود داشتند و حالا درحالی‌که یک‌ماه از شروع تابستان و فصل جابجایی‌ها گذشته است امکان رهن کامل خانه با همان سرمایه صرفاً در مناطق جنوب یا حاشیه‌های غرب و شرق وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بررسی روند تغییرات بازار رهن کامل 500 میلیون تومانی در پایتخت + جدول

برای رهن کامل خانه‌ای در پایتخت با سرمایه 500 میلیون تومان، دیگر نه می‌توان روی خانه‌های بالای 70 متر حساب کرد و نه خانه‌های نوساز. ضمن اینکه نسبت به 4 ماه گذشته به لحاظ جغرافیایی مکان رهن کامل این نوع خانه به سمت جنوبی‌ترین نقاط تهران یا حاشیه‌های شرق و غرب تهران متمایل شده است.

در تیرماهی که گذشت مسئله اجاره‌نشینی یکی از حساس‌ترین مسائل حوزه ساختمان در کشور بود. با شروع فصل تابستان جابجایی‌های اجاره‌نشین‌ها آغاز شد اما باوجود کاهش قیمت مسکن بازار اجاره جهش‌های عجیبی را تجربه کرد.

در اردیبهشت‌ماه بود که پانا وضعیت رهن کامل خانه با سرمایه 500 میلیون تومان را بررسی کرد و عنوان کرد که با این سرمایه در مرکز شهر به‌راحتی نمی‌توان خانه حدوداً 100 متری پیدا کرد و عدد و رقم‌ها چنان جهشی پیدا کرده که متراژ خانه‌ها نصف و سرمایه لازم برای رهن و اجاره چند برابر شده است.

بررسی پانا در اوایل بهمن ماه 1401 نشان می‌داد که با سرمایه 500 میلیون تومانی در مناطق متوسط شهر تهران امکان رهن کامل خانه وجود داشت و البته در آن زمان نوشتیم که متراژ این خانه‌ها به بیشتر از 100 متر نمی‌رسد. بعد از 4 ماه بررسی‌ها نشان می‌داد که نه‌تنها در آن مناطق با سرمایه زیر 500 میلیون تومان امکان رهن کامل خانه وجود ندارد بلکه متراژ هم به زیر 50 متر رسیده است. موضوع دیگر خانه‌هایی است که عموماً سال ساخت بالایی دارند و صرفاً بازسازی‌شده‌اند تا مناسب رهن و اجاره باشند.

اکنون با شروع ماه مرداد با سرمایه 500 میلیون تومان می‌توان خانه‌هایی زیر 70 متر با سال ساخت بالا و در مناطقی از جنوب یا شرق و غرب تهران برای رهن کامل پیدا کرد که تا حدودی در حاشیه این نقاط از پایتخت قرارگرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار