بررسی اجاره خانه در مناطق غرب، شرق، شمال و جنوب تهران

تهران (پانا) - بازار اجاره همچنان با آرام گرفتن قیمت مسکن به تثبیت نرسیده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد برای اجاره یک خانه میان متراژ در هرکدام از نقاط تهران سرمایه‌ای بیش از درآمد یک خانواده متوسط لازم است.

کد مطلب: ۱۳۹۰۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی اجاره خانه در مناطق غرب، شرق، شمال و جنوب تهران

این روزها با تثبیت قیمت مسکن انتظار جامعه این بود که بازار اجاره‌بها نیز فروکش کند اما از دوماه گذشته که فصل جابه‌جایی‌‌ها آغاز شده همچنان نرخ اجاره روند صعودی دارد.

بررسی وضعیت اجاره‌ها در شمال تهران

در بررسی‌هایی که پانا در گزارش‌های مختلف درباره اجاره خانه در غرب، شرق، جنوب و شمال تهران انجام داده است مشخص شد که در همین ماه تیر اجاره خانه زیر 80 متر در شمال تهران با ودیعه کمتر از 1 میلیارد تومان ممکن نیست.

بررسی وضعیت اجاره‌ها در جنوب تهران

همچنین برای اجاره ‌خانه 90 تا 110 متری در جنوب تهران کمترین سرمایه لازم 500 میلیون تومان است به‌تناسب سال ساخت آپارتمان و امکانات خانه یا دسترسی‌هایی که به حمل‌ونقل عمومی دارد، ودیعه و اجاره متفاوت است.

بررسی وضعیت اجاره‌ها در شرق تهران

برای اجاره یک آپارتمان 70 متری در شرق تهران حداقل باید یک سرمایه 500 میلیون تومانی داشت تا بتوان خانه‌ای را به رهن کامل درآورد و البته آپارتمان‌هایی که عمدتاً مربوط به دهه 70 و 80 هستند و امکاناتی مانند آسانسور یا پارکینگ یا انباری را به‌طور کامل ندارند.

بررسی وضعیت اجاره‌ها در غرب تهران

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که برای اجاره یک‌خانه 65 تا 70 متری در غرب تهران ودیعه اولیه زیر 200 میلیون تومان نمی‌تواند باشد و به‌تناسب آن نرخ اجاره بسیار بالاست تا جاییکه برای اجاره یک‌خانه 65 متری قدیمی در اکباتان با ودیعه 200 میلیون تومان اجاره 16 میلیون تومانی باید پرداخت شود.

در جدول زیر بررسی کرده‌ایم که برای رهن خانه 70 تا 80 متری در تهران با ودیعه 400 میلیون تومان چه مقدار اجاره باید پرداخت شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد اجاره‌ای بیش از حقوق کامل کارمندی نیاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار