امام جمعه شهرستان قدس:

اهانت به دیگر ادیان به وسیله آزادی بیان دروغین، در کشورهای غربی صورت می‌گیرد

شهرقدس(پانا)- امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز جمعه گفت در کشورهای غربی با عنوان دروغین آزادی بیان به دیگر ادیان آسمانی اهانت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۸۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اهانت به دیگر ادیان به وسیله آزادی بیان دروغین، در کشورهای غربی صورت می‌گیرد

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه شهرستان‌قدس گفت: متاسفانه در کشورهای غربی با عنوان دروغین آزادی به دیگر ادیان اهانت می‌کنند، اهانتی که برای بار دوم در کشور سوئد با حمایت پلیس این کشور انجام شد. غربیها امروز از تقویت روابط کشورهای اسلامی با یکدیگر ناراحت هستند و به دنبال ایجاد اختلافات با مسلمانها هستند؛ همانطور که ما برای دیگر ادیان و کتب آسمانی ارزش قائل هستیم از آنها نیز چنین انتظاری داریم.

وی گفت: ما از غربی‌ها دعوت می‌کنیم که به آموزه های عیسوی و موسوی پیشین خود توجه کنند و به آنها برگردند چرا که این کارها نشانه استیصال و درماندگی افرادی است که از باورهای خود دور شده‌اند. این افراد باید بدانند با این اقدامات کور راه به جایی نخواهند برد و پیشنهاد بنده این است در کنار پاسخ علما به این هتاکان، دولت های اسلامی نیز از طریق دیپلماتیک به دولت سوئد پاسخ مناسب بدهند و مردم نیز در صحنه زندگی و مجالس حسینی قرآن را در راس امور قرار داده و پاسخ این هتاکان را در عمل بدهیم.

حجت‌الاسلام جوکار با بیان نامگذاری هفته اول محرم به هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مهمترین هدف سیدالشهدا از قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امور بود. حضرت در نامه ای به برادرش محمد حنفیه نوشت من از روی هوس بازی، کشور گشایی و قدرت طلبی و ظلم و فساد خروج نکردم، هدف خروج و قیام من اصلاح گری در امور جدم رسول الله است.

جوکار بیان کرد: وی با مشاهده ناخالصی‌ها در اسلام به چنین تصمیمی رسیده بود، حرکت حضرت برای قدرت طلبی نبود و می‌دانست که در پایان این حرکت چه اتفاقاتی قرار است بیفتد ولی با همه اینها این قیام را انجام داد زیرا هدف سیدالشهدا احیای دین اسلام و بقای اسلام ناب محمدی بود، اگر آن حضرت آن روز این حرکت ماندگارِ تاریخ ساز را انجام نمی‌داد، امروز خبری از اسلام و احکام آن نبود.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس ادامه داد: مهمترین معروف، امامت و ولایت است که امروز هم دشمنان اسلام صف آرایی کردند و تمام همتشان این است که با امامت و ولایت مبارزه کنند و وظیفه ما شناخت ولایت و امامت و حمایت از آن است، چرا که حکومت اسلامی زمینه ساز حکومت عدالت گستر مهدوی است. مشکلات و گرفتاری‌ها را نباید با باور های دینی گره زده و پای امام زمان (ع) نوشت.

وی در ادامه از امیرالمؤمنین به عنوان اولین امام جمعه‌ای که در محراب به شهادت رسید یاد کرد و افزود: ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی و آغاز هفته نماز جمعه است و نماز جمعه به عنوان یک اجتماع هفتگی است که فرمودند ثواب حج را دارد و ان شاءالله جمعه آینده در ظهر عاشورا، نماز جمعه عاشورایی را اقامه خواهیم کرد.

جوکار گفت: در ۵ مرداد سال ۱۳۶۷ عملیات مرصاد در مقابل منافقین بود که امروز نیز باید عملیات مرصاد تبیین و روشنگری، مرصاد امیدآفرینی،مرصاد رسانه و فعالیت فضای مجازی و مرصاد خدمت مسولان به مردم را انجام دهیم.

امام‌جمعه شهرستان‌قدس از مسئولین شهرستان بخاطر رزمایش جهادی و میز خدمت در محلات کم برخوردار شهرستان تشکر کرد و گفت: طرح ۲۰۲۰ بعنوان مکمل طرح محلات اسلامی در شهرستان با شناسایی محرومیت ها در حال برگزاری است و روز دوشنبه دبیر شورای عالی هماهنگی سران سه قوه هم حضور داشت و بعد از سفرشان پیگیر مشکلات هستند.


خبرنگار: محمدجواد ماهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار