مدیرآموزش‌و‌پرورش‌کلات:

همه باید نسبت به اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر جدیت ویژه‌ای داشته باشیم

کلات(پانا)-برگزاری جلسه مشترک ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و همچنین نشست شورای عفاف و حجاب در آموزش و پرورش کلات صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۳۸۸۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
همه باید نسبت به اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر جدیت ویژه‌ای داشته باشیم

جلسه مشترک ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کلات و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و همچنین نشست شورای عفاف و حجاب با حضور رمضان پروانه مدیر دستگاه تعیلم و تربیت،محمد پیرزاده رئیس شورای اسلامی شهر کلات،علی اصغر ربانی دبیر امر به معروف و نهی از منکر شهرستان و سایر اعضای ستاد و کارشناسان اداری این مدیریت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در ابتدای جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسید ایام محرم الحرام و تشکر از فعالیت های ستاد احیا امر به معروف شهرستان و این مدیریت گفت: رعایت فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک وظیفه عمومی و همگانی دانست و همه ما در هر جایگاهی قرار داریم باید نسبت به اجرایی کردن این مهم جدیت ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات سپس به فلسفه ی قیام ابا عبدالله الحسین (ع) پرداخت و تشریح نمود:در طول تاریخ مورخان و اندیشمندان زیادی در رابطه با فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع)اظهار نظر کرده اند.سوالاتی در این باره مطرح شده که آیا دعوت کوفیان باعث حرکت امام حسین و قیام شد یا قیام علت دعوت بود؟آیا تشکیل ساختار حکومت اسلامی فلسفه ی قیام بود یا قدرت طلبی ؟آیا شهادت طلبی موجب این امر شد یا حکومت طلبی؟ هر کدام از آنها شبهاتی را به این موضوعات وارد نمودند که فلسفه قیام چه بوده است.

وی اظهار داشت: خود حضرت ابا عبدالله در این خصوص ده مورد را ذکر کرده که اولین آن "امر به معروف و نهی از منکر" است.اگر همین یک فریضه ی مهم و واجب را در جامعه نهادینه کنیم،قطعا اتفاقات و نتایج مثبت آن را مشاهده خواهیم کرد.با وجود اینکه همه ما بر این موضوع اشراف داریم ولی گاهی برخی افراد به آن ورود نکرده که جای سوال و بررسی دارد.به تعبیر بزرگی، یا افراد از به خطر افتادن تجارت خود می ترسند و یا به امر به معروف و نهی از منکر اهمیتی نمی دهند(به قول معروف عیسی به دین خود،موسی به دین خود).همه ی ما در یک کشتی نشسته ایم و اگر این کشتی آسیبی ببیند خطر آن دامن همه را خواهد گرفت.

رمضان پروانه بیان کرد:امام حسین (ع) همچنین موضوع آزادی،استکبار ستیزی،توجه به مظلومان و ... را فلسفه قیام خود دانسته است.در روایاتی از این معصوم بزرگوار، ایشان ترور را یک عمل زشت و ناپسند دانسته است،شخصی خدمت این امام عزیز رسید و از او اجازه خواست تا فردی را که به پدر و مادر ایشان توهین نموده را ترور نماید که حضرت این عمل را از منظر اسلام قبیح دانسته و از ارتکاب به این امر وی را منع کرده است.اینکه ما نیز در جمهوری اسلامی اگر این امر را محکوم می کنیم برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است.

مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: در واقعه عاشورا به حضرت قاسم،حضرت علی اصغر،حضرت رقیه و ... رحم نکردند و آنها را به شهادت رساندند و امروزه نیز آن را در همین نزدیکی ها، یعنی کشورهایی که دم از دموکراسی و آزادی می زنند،مرتکب می شودند، رژیم غاصب اسرائیل و همپیمانانشان در جایی مثل نوار غزه و فلسطین کودکان را به خاک و خون می کشند که این امری ناشایست و جنایتکارانه است،اینها همان کسانی اند که در صحرای کربلا آب را بر اهل بیت (ع)بستند و به کودکان رحم نکردند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش کلات،عاشورا و محرم یک دانشگاه دانست و اظهار داشت: باید بتوانیم از این دانشگاه درس بگیریم و بدانیم چه اتفاقی در آنجا افتاد؟یاران امام حسین (ع) درس وفاداری را به ما آموختند.امام حسین (ع) در شب عاشورا خطاب به اصحاب خود فرمودند:این دشمنان به خاطر من راه را بسته اند و با من مشکل دارند،از تاریکی شب استفاده نمایید و اگر می خواهید بروید،اما عده ای ایستادند.اگر مرام و مسلک طلحه ها،زبیرها، افرادی همچون حُرّ و ...را بررسی نماییم باید درباره آنها کتاب های بسیاری نوشته شود.چشم ها را باید شست و باید به گونه ای دیگر به مسائل بنگریم و وظیفه ی ماست تا واقعه عاشورا و اتفاقاتی را که در کربلا افتاده است را برای نسل کنونی بازگو کنیم.واقعه ی کربلا و روز عاشورا یکی از جلوه های ناب قیام اباعبدالله بود،این مهم است که چه فرایندی طی شد که منتج به روز عاشورا گردید.اگر فلسفه ی قیام را مطالعه نماییم، خیلی موضوعات زیبا و جلوه های مهمی از آن خواهیم آموختند.

رمضان پروانه در ادامه سخنان خود به موضوع استکبار پرداخت و افزود:در طول تاریخ همه کسانی که با استکبار مبارزه کردند نامشان باقی مانده و می درخشد که یکی از آنها معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) می باشد که در همه ی کشور ها از این مرد بزرگ به نیکی یاد می شود.هر کسی با هر دین و مذهبی با استکبار مبارزه کرده است ماندگار شد.
وی درپایان ضمن تقدیر از زحمات همکاران بر استفاده حداکثری از ایام محرم تاکید و از آنها دعوت به عمل آورد تا با حضور پرشور در مساجد در مراسمات این دهه شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار