ویژه برنامه ماه محرم رادیو تهران تقدیم می‌کند؛

«میدان حر» از وقایع دشت کربلا تا عملیات کربلا

تهران (پانا) - ویژه برنامه «میدان حر»، مجله‌ای تاریخی از وقایع دشت کربلا تا عملیات کربلا که در ایام ماه محرم از ساعت 15 تقدیم مخاطبان رادیو تهران می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۸۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
«میدان حر» از وقایع دشت کربلا تا عملیات کربلا

به گزارش روابط عمومی رادیو تهران؛ پیام امیری، قائم مقام و مدیر گروه تاریخ و معارف رادیو تهران با اشاره به ویژه برنامه ماه محرمی این گروه گفت: یکی از برنامه های جدید رادیو تهران که به مناسبت ماه محرم روی آنتن می رود، ویژه برنامه «میدان حر» است، مجله ای تاریخی از وقایع دشت کربلا تا عملیات کربلا که در سه بخش روایت می شود:"روایت سیاه و سپید" چهره های سیاه و شخصیت های سپید نهضت عاشورای حسینی در سال 61 هجری قمری تا شخصیت های سیاه و سپید عصر حاضر در نهضت امام خمینی (ره) معرفی می کند.

"روایت سینه سرخ" روایتی است از پرنده ای با نام سینه سرخ که ماجرای اتفاقات کربلا را دیده و روایت می کند. "روایت شهدای انقلاب" که مردانه زدند به دل سپاه یزید زمانه، از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت تهیه و تولید این برنامه خاطرنشان کرد: عبرت آموزی از وقایع دشت کربلا و رویدادهای تاریخی نهضت عاشورا و بصیرت افزایی درباره امام زمانه و یزیدیان معاصر از ضروریات تهیه و پخش این ویژه برنامه است که با اهداف معرفت افزایی مخاطبان از نهضت عاشورا و آگاهی بخشی به مخاطبان از الگوپذیری انقلاب اسلامی ایران از نهضت عاشورا و تبیین برخی وقایع تاریخ دفاع مقدس روی آنتن رادیو تهران می رود.

امیری در ادامه افزود: موضوعات این ویژه برنامه معارف اهل بیت(ع)، نهضت عاشورای حسینی، تاریخ انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و تاریخ دفاع مقدس است که در این ایام از ساعت 15 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می رود.

عوامل این برنامه عبارتند از؛ تهیه کننده ساناز باقری، گوینده یوسف رحیمی،کارشناس سردار اهوازیان، راوی غزاله کفاش طلب، کارشناس دکتر مهدی فاطمی، کارشناس دینی حجت الاسلام علی رجبی و نویسنده مهدی رسولی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار