معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

اردوی دانش‌آموزان عشایر یک اردوی تمام‌ساحتی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت اردوی ویژه دانش‌آموزان عشایر یک اردوی تمام‌ساحتی است.

کد مطلب: ۱۳۸۷۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اردوی دانش‌آموزان عشایر یک اردوی تمام‌ساحتی است

معصومه نجفی پازوکی، صبح امروز ۲۴تیر‌ در افتتاحیه اردوی دختران عشایر که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با بیان اینکه این جلسه بیست و دومین ایستگاه قطار اردوی عشایر است، اظهار کرد: امروز ما جمع حدود ۶۵۰ نفر دانش‌آموز دختر در مقطع متوسطه یک و متوسطه دو از استان‌های مختلف را داریم که یک دنیا امید، آرزو، عشق و همه چیز همراهشان است و امیدوارم که بتوانیم به دنیایی که دارند وسعت و رنگ بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه اردوی برگزار شده یک اردوی تمام‌ساحتی از ساحت‌های ۶گانه ذکر شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، ادامه داد: در ساحت اعتقادی، اخلاقی همین که بسیاری از شما دختران اولین بار است که به زیارت امام رضا می‌آیید فکر می‌کنم حلاوت گفت‌‌وگو‌ با امام رضا (ع) در شما سال‌ها در وجودتان ماندگار بماند که خود یکی از جنبه‌های بسیار جدی در ساحت اعتقادی اخلاقی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کشور با اشاره به ساحت زیستی بدنی مطرح شده، اضافه کرد: اگر صحبت از ساحت زیستی بدنی در اسناد بالا دستی است، بازی‌های محلی و جلسات آموزشی حوزه بهداشت را داریم.

نجفی در‌خصوص ساحت سیاسی اجتماعی این اردو، توضیح داد: چادرهای برپاشده در اردوگاه کاملا وحدت اقوام را نشان می‌دهد و به لحاظ همدلی و ارتباط یک نمایش بی‌نظیر از هویت ملی شما است که به آن افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ساحت زیبایی‌شناسی، جشنواره غذا را داریم که یکی از برنامه‌های جذاب ما است. مجموعا در برنامه‌های این اردو تلاش شده است که در بحث ساحت‌های تربیتی این برنامه‌ها تنظیم شود. در ساحت علمی فناورانه که هم اردوی راهیان پیشرفت که مورد تاکید جناب آقای دکتر رییسی بوده است، بازدید از ایران‌خودرو را خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری کلاس‌هایی در حوزه مشاوره تحصیلی، گفت: من خودم خیلی علاقه‌مند هستم تا بتوانم در این فضا و زمانی که وجود دارد کارگاهی در خصوص مهارت صحبت‌کردن و نوشتن برای علاقه‌مندان برگزار کنم.

نجفی خطاب به وزیر آموزش و پرورش کشور، در خصوص نگرانی عشایر در رابطه با ادامه تحصیل، توضیح داد: این موضوع ذهن من را درگیر کرده است و فکر می‌کنم شاید لازم باشد در روستاهایی که ما مدرسه ابتدایی داریم حتی شده مقطع متوسطه اول را هم به صورت چندپایه با دو معلم علوم پایه و علوم انسانی و ترکیبی از آموزش‌های حضوری و غیر حضوری کار را پیش ببریم؛ حتی اگر معلم هم نداشتیم به‌صورت متمرکز از آموزش غیرحضوری استفاده کنیم. من در حال حاضر روی این طرح کار می‌کنم و نتیجه آن را ارائه می‌دهم تا بتوانیم برای ادامه تحصیل دختران عشایر که علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستند کمکی بکنیم چون این حق آن‌هاست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این جمعیت یک‌نمونه پژوهشی خیلی ویژه از ۲۵ استان هستند که کاملا تصادفی انتخاب شدند. من قصد دارم از این دوستان نیازسنجی به عمل آورم و نیازهای آن‌ها را استخراج و بر آن اساس تصمیم‌گیری کنیم.

عشایر بازمانده از تحصیل شناسایی شدند

علی تیرگیر خلیفه، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم، بیان کرد: از ریاست‌جمهور بابت اعتمادی که به یک معلم عشایری داشتند و مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به این معلم عشایری دادند، تشکر ویژه‌ای دارم.

وی افزود: اگر امروز این فرصت پیش آمده است که میزبان شما باشیم، این امر میسر نمی‌شد مگر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمتگزاران صدیقی که همه تمرکز خود را مصروف خدمات‌رسانی به اقشار مختلف مخصوصا مناطق کم‌برخوردار کردند که در دوران‌های گذشته به فراموشی سپرده شده بود.

تیرگیر خلیفه با بیان اینکه من به‌عنوان یک عشایرزاده، روستازاده و معلم قدردان و سپاسگزار نظام جمهوری اسلامی ایران هستم، اضافه کرد: من به عنوان یک مسئول قدر عشایر را خوب می‌دانم؛ چراکه پدران و مادران شما در ۸ سال دفاع مقدس جانانه از کشور، میهن و ارزش‌ها و باورهای خود دفاع کردند، به طوری که امام(ره) را به باوری رساندند که فرمودند عشایر ذخایر این ملت هستند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش خطاب به وزیر آموزش پرورش گفت: میزبان این جلسه منتخبی از دانش‌آموزان عشایری کشور به نمایندگی بیش از ۲۲۵هزار دانش‌آموز به گستردگی ۲۶ استان کشور هستند و عمدتا در مناطق مرزی به‌عنوان مرزبانان غیور کشور معرفی شدند و ایفای نقش می‌کنند.

تیرگیر خلیفه با تاکید بر نقش عشایر در امنیت کشور، ادامه داد: همانطور که ما امنیت خود را مدیون قوای مسلح هستیم به همان اندازه مدیون این قشر ‌وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیرو مطالبه مقام معظم رهبری و برآیند اهداف اسناد بالادستی نظام تبیین و تربیت مبنی بر مسیر برابر آموزشی، به‌عنوان یکی از مولفه‌های اساسی برنامه پیشنهادی مقام عالی وزارت به مجلس شورای اسلامی، شناسایی بازماندگان از تحصیل در جامعه عشایری با نام و مشخصات دقیق به‌عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر انجام شد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این امر قطعا در راستای پوشش حداکثری و تحقق اهداف آموزشی نقش به‌سزا و ارزنده‌ای داشته، اضافه کرد: رشد و تعالی آحاد جامعه از اهداف شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است. پس در نگاه به آموزش و پرورش باید حساس شویم. باید آموزش و پرورش دیده شود و در اولویت قرار بگیرد؛ این موضوع ایجاد ارزش افزوده خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار