رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی:

جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف کمک به دانش‌آموزان در هویت‌یابی برگزار شد

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی گفت جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف کمک به دانش‌آموزان در هویت‌یابی و توسعه توانمندی‌ها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف  کمک به دانش‌آموزان در هویت‌یابی برگزار شد

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با برشمردن جشنواره نوجوان خوارزمی به عنوان بزرگترین رویداد علمی پژوهشی و مهارتی دانش آموزان دوره اول متوسطه اظهار کرد: این جشنواره با هدف کمک به دانش آموزان در هویت یابی، توسعه توانمندی‌ها، فرصت آفرینی برای شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی و شغلی برگزار شد.

وی گفت: در این دوره از جشنواره، دانش آموزان با نیازهای ویژه توانستند در محورهای ۱۳گانه از جمله قرآن و معارف اسلامی، پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، سلامت و تربیت بدنی، دست سازه‌ها، بازارچه‌های کسب و کار دانش آموزی، برنامه نویسی ریاضیات، زبان خارجی و بازی های مهارتی و توسعه فردی شرکت کنند.

وی ادامه داد: داوری مرحله استانی نوجوان خوارزمی با حضور کارشناس اداره و رابط جشنواره نوجوان خوارزمی، ناظران و داوران استانی و دانش آموزان مدارس استثنایی به صورت حضوری از ۱۲ تا ۱۴تیرماه در مدارس متوسطه مشهد به اتمام رسید و ۵۳ نفر دانش آموز در گروه های آسیب دیده بینایی و آسیب دیده ذهنی در سه گروه برگزیدگان، منتخبین و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

روحانی گفت: امسال اولین سالی بود که دانش آموزان تلفیقی فراگیر و کم توان ذهنی در محورهای دست‌سازه و فرهنگ و هنر در این جشنواره حضور داشتند.

شایان ذکر است نتایج این جشنواره طی رقابت دانش آموزان با نیازهای ویژه با یکدیگر بود و نتابج رقابت دانش آموزان با نیازهای ویژه با دانش آموزان عادی نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار