کیمیا زارعی در گفت‌وگو با پانا:

رکوردهای روئینگ برای قهرمانی بازی‌های آسیایی کافی نیست؛ رقیبان قدرتمندی داریم

پیست استاندارد روئینگ نداریم/‌ ‌برای بازی‌های آسیایی حداقل باید رکوردهای خود را ۱۰ ثانیه کاهش دهیم

تهران (پانا) - قهرمان روئینگ بانوان ایران معتقد است رکوردهای فعلی آن‌ها برای قهرمانی در بازی‌های آسیایی کافی نیست و باید در فرصت باقی‌مانده آن را ارتقا‌ بدهند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
رکوردهای روئینگ برای قهرمانی بازی‌های آسیایی کافی نیست؛ رقیبان قدرتمندی داریم

کیمیا زارعی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اردوی تیم ملی روئینگ بانوان اظهار داشت: «الان در اردوی بازی‌های آسیایی هستیم که قرار است اواخر شهریور به میزبانی هانگژو چین برگزار شود. از لحاظ فنی شرایط خیلی خوبی داریم و بچه‌ها با تمام توان در حال آماده‌سازی هستند. ولی از لحاظ امکانات واقعا نیاز داریم که شرایط بهتر شود. ما برای اینکه بتوانیم شرایط‌ تمرینی مناسب داشته باشیم، باید در مسافت استاندارد روئینگ تمرین کنیم. اما به‌خاطر گرمای هوا متاسفانه هم عمق آب دریاچه آزادی کم شده و هم مسافت آن ۱۰۰۰ متر است. یعنی ما باید یک دور برویم و بعد دور بزنیم و دور بعدی را برای کامل شدن مسافت، ادامه بدهیم که شرایط را سخت می‌کند.»

وی افزود: «ما در ایران پیست استانداردی که لاین‌ها مشخص شده باشد، نداریم. البته سدهایی داریم که مسافت مستقیم‌شان ۲۰۰۰ هزار متر باشد. قبلا پشت آن‌ها تمرین می‌کردیم اما الان چون تا شروع بازی‌های آسیایی زمان زیادی نداریم، به ریسکش نمی‌ارزد و نمی‌توانیم پشت سد تمرین کنیم. بالاخره داشتن امکانات استاندارد در کیفیت تمرینات تأثیر‌گذار است. الان گرمای هوا هم واقعا خیلی اذیت می‌کند و مجبوریم صبح خیلی زود به آب بزنیم. در حالی که هنوز بدن‌های ما خواب است. همه این عوامل باعث می‌شود تا تمرین آن کیفیت مورد نظر را نداشته باشد.»

بانوی روئینگ‌سوار ایران تصریح کرد: «خدا را شکر بچه‌ها همه یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم موفقیت در بازی‌های آسیایی است. همه تحت نظر یک مربی هستیم. ما کم‌تجربه‌ها در کنار بچه‌های باتجربه رقابت می‌کنیم و از آن‌ها یاد می‌گیریم. رکوردهای بچه‌ها هم نزدیک به هم است. رقابت خیلی خوبی بین همه وجود دارد و این باعث پیشرفت می‌شود.»

کیمیا زارعی گفت: «مسابقات مسکو قبل از بازی‌های آسیایی برای ما که ماه‌ها بود در تورنمنتی شرکت نکرده بودیم، محک خیلی خوبی بود. در ارنج‌هایی پارو زدیم که ۸۰، ۹۰ درصد در بازی‌های آسیایی هم هستند. ما رکوردهای خوبی در این مسابقات زدیم. زمان‌هایی که ثبت کردیم، توانستیم رکوردهای خودمان را بزنیم. البته شرایط آب و هوایی مسکو خیلی متفاوت و سرد بود.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا با رکوردهایی که در مسکو ثبت کردید، می‌شود مدال طلای بازی‌های آسیایی را گرفت؟ تاکید کرد: «با آن رکوردها قطعا طلای آسیا را می‌شود گرفت اما برای بازی‌های آسیایی حداقل باید رکوردهای ما ۱۰ ثانیه کاهش یابد. ما البته ۲ ماه زمان داریم و می‌توانیم به هدف برسیم. وزن‌های بازی‌های آسیایی مشخص شدند. قایق‌های دونفره سبک و سنگین، چهارنفره سنگین و تک‌نفره سنگین قرار است شرکت کنند. فردا قرار است از کمیته ‌ملی المپیک هم برای رکوردگیری ما بیایند. الان ۷ نفر در اردو هستیم و ممکن است یک یا دو نفر کنار بروند.»

بانوی روئینگ‌سوار ایران با بیان اینکه کشورهای شرق آسیا مهمترین و سرسخت‌ترین رقبای ما در بازی‌های آسیایی هستند، افزود: «چین میزبان است و با تیم قدرتمندی می‌آید. ژاپن، ویتنام، کره و کلا کشورهای شرق آسیا قوی هستند. وقتی مربی ما با نائب رئیس فدراسیون روسیه صحبت کرده بود، او گفته بود که یکی از ورزشکاران روس که مدال المپیک دارد، در قالب تیم ازبکستان قرار است در بازی‌های آسیایی شرکت کند. در کل شرایط سختی است و باید خودمان را آماده کنیم.»

کیمیا زارعی گفت: «ترکیب من و زینب نوروزی رکوردهای خوبی ثبت کردیم اما مربی ما این ارنج را تغییر داد. من با نازنین ملایی پارو زدم و زینب با خانم جاور. شاید برای بازی‌های آسیایی هم ترکیب من و زینب پارو نزنیم و ممکن است تغییر کند. با همه ‌این اوصاف تیم ما مصمم است تا بتوانیم به هدف خود برسیم. اگر غیرت کنیم و رکوردها را تا شروع بازی‌ها ارتقا‌ دهیم، می‌توانیم مدال خوش‌رنگ بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار