آقازمانی در گفت‌وگو با پانا:

‌حرکت‌ بیرانوند بچگانه بود، می‌توانست در خفا به استقلال برود

پرسپولیس ابزار قهرمانی دارد‌/ به آل کثیر کم‌لطفی شد/ ‌سقف قرارداد باعث افزایش زیرمیزی و فساد می‌شود/ زمان ما هم رویانیان به ما ماشین داد که من یک «z۴» گرفتم

تهران (پانا) - هافبک پیشین پرسپولیس معتقد است حرکت بیرانوند بچگانه بوده و این را تلفنی هم به او گفته است.

کد مطلب: ۱۳۸۶۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
‌حرکت‌ بیرانوند بچگانه بود، می‌توانست در خفا به استقلال برود

سامان آقازمانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: «به عقیده‌ من تیمی بسته شده که هوادار انتظار آن را داشت. بازیکنان خوبی هم جذب شدند و شکل تیم طوری است که می‌تواند بازهم قهرمان شود و ابزار موفقیت مهیاست. این تیم می‌تواند موفقیت‌های گذشته را تکرار کند و به همان دوران برگردد. باید از کریم باقری، سیامک نعمتی و کمال کامیابی‌نیا تشکر ویژه‌ای کنم که برای تیم خیلی زحمت کشیدند. همبازی‌های من بودند. برای پس از پرسپولیس‌شان، آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم با تیم جدیدشان قهرمانی‌های دیگری بیاورند.»

وی افزود: «در نقل و انتقالات عملکرد مسئولان باشگاه خیلی خوب بود. نقاط ضعف تیم تقویت شد. البته یکی دو پست حتما باید خرید کنیم. دروازه‌بان، دفاع چپ و حتما یک مهاجم ششدانگ و گلزن. بازیکنانی که جذب شدند، همگی تجربه خوبی در پرسپولیس دارند. ریگی هم در استقلال و سپاهان بازیکن موثری بود. بازیکن بی‌حاشیه و پخته‌ای است و می‌تواند خیلی به کار پرسپولیس بیاید. در خدمت تیم و بدون حاشیه است. دقیقا مثل خودم که بازی می‌کردم. برای ریگی آرزوی موفقیت می‌کنم. او بازیکن چند پُست است که می‌تواند در جاهای مختلف بازی کند. مطمئن باشید او در این فصل خیلی به تیم کمک می‌کند.»

هافبک پیشین پرسپولیس با اشاره به اتفاقاتی که برای بیرانوند افتاد، تاکید کرد: «قبول ندارم که از چشم پرسپولیسی‌ها افتاده است. با چند بازی خوب و حتی بردن دربی، همه چیز به روال عادی برمی‌گردد و فراموش می‌شود. بیرانوند به نظرم بچگی کرد و به خودش هم زنگ زدم و گفتم. حتی اگر می‌خواست به استقلال برود، می‌توانست در خفا برود. الان هم که برگشته به پرسپولیس، های و هوی استقلال دارد، اذیتش می‌کند. بازیچه دست هرکسی که شد، بازیکن بزرگی است و حتما باید کنارش یک مشاور خوب می‌داشت تا این هجمه‌ها را از او دور کند.»

سامان آقازمانی با اشاره به سقف قرارداد گفت: «سقف در فوتبال حرفه‌ای یعنی کشک! آن موقع هم که بازی می‌کردم، سقف گذاشتند. بازیکنان لیگ برتری ۳۵۰ میلیون و سقف ملی‌پوشان ۴۴۰ بود. آن زمان چون در تیم ملی امید کاپیتان هم بودم، ۴۴۰ میلیون قراردادم بود. اگر یادتان باشد، رویانیان به ما ماشین داد که من یک «z4» گرفتم. شک نکنید این تعیین سقف باعث افزایش زیرمیزی و فساد می‌شود و خود باشگاه‌ها متضرر می‌شوند. هیچ چیز بهتر از شفاف‌سازی نیست. ۶۰ میلیارد قرارداد می‌بندند، ۶ میلیارد هم نمی‌دهند. اما آن طرف بخاطر وضعیت اقتصادی، صدای مردم در‌می‌آید که فوتبالیست پول کلان می‌گیرد.»

وی در مورد دست‌کاری لیست تیم‌ها در فصل جدید و برداشته شدن سهمیه بازیکنان زیر ۲۵ سال، خاطرنشان کرد: «فدراسیون فوتبال اصلا تصمیمات را از روی اصول نمی‌گیرد و شب می‌خوابند و صبح بیدار می‌شوند، قوانین را دستکاری می‌کنند. فوتبالیستی که از تیم امید بالا آمده و چند سال است در تیم بزرگسالان بازی می‌کند، حداقل باید شرایطی برایش در نظر بگیرند که جزو سهمیه حساب نشود. نزدیک ۳۰، ۴۰ بازیکن از دور خارج می‌شوند. از بین بازیکنان امید تا بزرگسال یک خلأ است. این بازیکنانی که استعدادیابی کردیم، کجا می‌روند؟»

هافبک پیشین پرسپولیس با بیان اینکه به عیسی آل کثیر کم‌لطفی شد، افزود: «مسئولان می‌توانستند مدیریت کنند و عیسی را نگه دارند. باشگاه‌های دیگر هستند که باعث می‌شوند، قیمت‌ها بالا برود و بازیکن با هر رقمی تمدید نکند. با این حال او کارش را در تیم ما انجام داد و توانست گل‌های مهمی به خصوص در دربی بزند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار