اردلان آشتیانی در گفت‌وگو با پانا:

قوانین من درآوردی فوتبال را به قهقرا می‌برد

مگر می‌شود برای فوتبال حرفه‌ای سقف تعیین کرد؟/ بیرانوند خودش را از پرسپولیس بزرگتر می‌دانست/ مهاجم ششدانگ و گلزن از نان شب واجب‌تر است

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است قوانینی که بدون تحقیق و کارشناسی اتخاذ می‌شود، فوتبال ما را به قهقرا می‌برد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
قوانین من درآوردی فوتبال را به قهقرا می‌برد

اردلان آشتیانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: «مهمترین مسئله در فوتبال ثبات یک تیم است که نباید نادیده گرفته شود. وقتی اساس یک تیم درست باشد، نیازی نیست، آن باشگاه تغییر و تحولات زیادی در آن ایجاد کند. پرسپولیس هم بازیکنان خیلی خوبی داشت و همه دوست داشتند با آن‌ها تمدید شود. باشگاه قدم بزرگی برداشت و توانست با بازیکنانش تمدید کند‌. همین خودش بیشتر کمک را می‌کند. خریدهای ما هم مفید و مختصر بوده است. کنعانی‌زادگان و زاهدی که قبلاً در تیم ما بازی می‌کردند. ریگی تنها خریدی بوده که سابقه ‌بازی در پرسپولیس را نداشته است.»

وی افزود: «بالاخره هواداران هم دوست داشتند ابتدا بازیکنان تیم حفظ شوند و بعد خریدها‌ انجام شود. کار مدیریت خیلی خوب بود. حالا خیال ما از همه ‌پست‌ها تقریبا راحت است اما واقعا در پست مهاجم یک گلزن ششدانگ نیاز داریم که از نان شب هم واجب‌تر است. هر چقدر تیم قوی و قدرتمند باشد، باید در خط حمله کسی جور بقیه را بکشد. وضعیت آل کثیر هم که ‌مشخص شد و ‌به سپاهان رفت. حتما باید یک مهاجم خارجی خوب بگیریم. به خصوص اینکه باید در ۳ جام (لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان) شرکت کنیم.»

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به اتفاقاتی که برای بیرانوند افتاد، تصریح کرد: «بدون شک بیرانوند یکی از ارکان اصلی موفقیت‌های اخیر پرسپولیس بود. او بازیکن بزرگی است اما رفتار درستی نداشت و کسی نپسندید. بالاخره اگر باشگاه هم او را راه نمی‌داد، نمی‌توانست دروازه‌بانی پیدا کند که حتی نصف توانایی‌اش را داشته‌ باشد. در آسیا هم نیاز داریم تا یک دروازه‌بان ششدانگ داشته باشیم. درست است که اصول حرفه‌ای اگر رعایت می‌شد، او را نباید راه می‌دادند اما فکر می‌کنم بیرانوند خودش را بزرگتر از پرسپولیس می‌دید و فکر می‌کرد بتواند این باشگاه را تحت فشار بگذارد. با این حال او بخشی از محبوبیتش را سر این رفتارش شاید خدشه‌دار کرد. امیدوارم بتواند با عملکرد خوبی که از خودش نشان می‌دهد، بتواند دوباره دل هواداران را به‌دست بیاورد.»

اردلان آشتیانی با بیان این‌که راه جلوگیری از ریخت و پاش‌ها رعایت فیرپلی مالی مصوب فیفاست، گفت: «مگر فوتبال برای ماست که هر وقت خواستیم برای آن قوانین من‌درآوردی بگذاریم. این قوانین بدون تحقیق و کارشناسی فوتبال ما را به قهقرا می‌برد. مگر می‌شود برای فوتبال حرفه‌ای سقف تعیین کرد؟ آن سالی که این سقف را گذاشتند دقیقا نتیجه‌اش چه شد؟ غیر از این بود که پول زیر میزی و بریز و بپاش بیشتر شد؟ باید فیرپلی مالی رعایت شود. یعنی باشگاهی که صددرصد می‌خواهد هزینه کند، ۴۰ درصدش را به آکادمی‌اش تخصیص دهد. باید منابع درآمدی هر باشگاهی مشخص باشد. راهش ابتدا خصوصی‌سازی باشگاه‌هاست. آیا الان در این بازار نقل و انتقالات تیمی رعایت می‌کند؟.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار