ادعای عجیب امیرحسین اصلانیان:

پرسپولیس اصلا نمی‌خواست قرارداد آل‌کثیر را تمدید کند

‌اگر سپاهان او را نمی‌گرفت باید در لیگ یک بازی می‌کرد!/ بیرانوند با بازی رسانه‌ای می‌خواست قرارداد بالا ببندد/ زمان ما کسی حرف از پول می‌زد، در لیست سیاه قرار می‌گرفت/ بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید باید تست فنی و پزشکی بدهد نه اینکه از روی سی‌دی جذب شود

تهران (پانا) - مهاجم گلزن اسبق پرسپولیس در ادعایی عجیب عنوان کرد که اصلا باشگاه عیسی آل کثیر را نمی‌خواست و اگر سپاهان او را نمی‌گرفت باید در لیگ یک بازی می‌کرد!

کد مطلب: ۱۳۸۸۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس اصلا نمی‌خواست قرارداد آل‌کثیر را تمدید کند

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ برتر اظهار داشت: «همین که باشگاه توانست اسکلت اصلی تیم را حفظ کند و بازیکنان مهم را در تیم نگه دارد، کار بزرگی بود. در چند پست هم بازیکنان خوبی گرفتیم و در چند پست دیگر هم به‌خصوص در خط حمله باید بازیکن بگیریم. متاسفانه سال قبل برای دو فوروارد خارجی (دیاباته و پریرا) دلار زیادی دور ریخته شد. امیدوارم امسال حداقل هزینه‌ای که برای جذب مهاجم خارجی اگر قرار است بکنند، بازیکنی باشد که بتواند بار خط حمله پرسپولیس را به دوش بکشد.»

وی افزود: «من صحبت‌های گل‌محمدی را گوش کردم که گفت برای مهاجم خوب خارجی باید حداقل یکی دو میلیون دلار هزینه کنیم. اتفاقا راست می‌گوید. من هم موافقم تا این پول برای بازیکنی گلزن و درجه یک پرداخت شود. البته این مبلغ از سقف بودجه‌ای که در نظر گرفتند خارج است. بالاخره باید تمهیداتی برای پرسپولیس که قرار است در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند، ‌بیاندیشند. لیگ ما حرفه‌ای است اما قوانینی می‌گذارند و اتفاقاتی می‌افتد که از حالت حرفه‌ای در می‌آید.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «الان دیگر بازیکن خارجی گرفتن از روی سی‌دی گذشته و منسوخ شده است. درست است که شیخ دیابانه در استقلال توانست آقای گل شود اما سن عضله بازیکن را باید در نظر گرفت. فیبر عضلانی دیاباته پیر شده است و کشش تمرین و بازی ندارد. فقط این وسط پول باشگاه حیف و میل شد و به جیب دلال رفت. برای این تیم ما هم زحمت کشیدیم و نتایجش را دنبال می‌کنم. ما بالاخره بیشتر از هواداران می‌دانیم پشت پرده این نوع قراردادها چقدر می‌خورند. باید هر بازیکنی که می‌آید، حتما تست پزشکی و فنی بدهد. نه اینکه از روی سی‌دی بازیکن بگیریم.»

امیرحسین اصلانیان گفت: «الان هافبک بازی‌ساز اضافه کنیم خوب است. البته ترابی و سروش را داریم اما باید برای آسیا تقویت شویم. دفاع چپ کلاسیک حتما می‌خواهیم. بالاخره یکسری بازیکن جدا شدند که باید جایگزین بگیریم. کمال و سیامک سال قبل کم‌ بازی کردند و وقتش بود که از تیم بروند. وقتی تیمی می‌خواهد مدعی باشد، باید بازیکن زیر ۳۰ سال بگیرد. من خیلی تحقیق کردم که بدن وقتی از ۲۸ به ۳۰ سال می‌رسد، بازیکن ۲۵ درصد اُفت فیزیکی پیدا می‌کند. رونالدو فقط ۷ درصد چربی در بدنش دارد اما نمی‌تواند الان یک به یک بردارد و بچرخد و در کورس استارت ۵۰ متری بزند. تیم ملی هم همین داستان است. باشگاهی مگر توانسته پدیده رو کند، تا تیم ملی هم از آن سود ببرد؟»

وی درباره غیبت باقری در پرسپولیس افزود: «راستش را بخواهید نمی‌دانم جریان چیست. باید شفاف‌سازی کنند تا همه بدانند واقعا برای چه نباید باقری در تیم باشد؟ عده‌ای می‌گویند به‌خاطر یک سری حمایت‌ها ‌و پست‌های اینستاگرامی ممنوع‌الکار است. یکی می‌گوید کادر فنی نمی‌خواهد. او هم‌تیمی من بود و یکی از مفاخر فوتبال ایران و پرسپولیس است. دومین گلزن برتر تاریخ ایران است. نباید به‌راحتی از کنار نامش بگذریم. در این سال‌ها به بهترین نحو کارش را در پرسپولیس انجام داد.»

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به سقف قرارداد تصریح کرد: «۱۰ سال قبل هم همین اتفاق را رقم زدند. می‌آمدند با آپشن دور می‌زدند. الان هم این قانون به‌راحتی قابل دور زدن است. ریخت و پاش بیشتر می‌شود. من نمی‌دانم این چه آپشنی است که رضایت مدیرعامل مثلا یک میلیارد. یا به‌ازای هر بازی یا هر گل فلان مبلغ. پس کار مهاجم چیست؟ آیا غیر از گل زدن استخدام شده است؟ الان زمانه عوض شده است. ما اگر صحبت پول می‌کردیم، در لیست سیاه قرار می‌گرفتیم.»

امیرحسین اصلانیان گفت: «نمی‌دانم چرا همه صحبت از بیرانوند می‌کنند. او فقط بازی رسانه‌ای راه انداخت تا قرارداد بیشتری ببندد. نمی‌دانم به استقلال می‌رفت یا نه اما مسئله این بود که استقلال اصلا پولی نداشت. اگر پول داشتند که قرارداد استراماچونی را می‌دادند و از آسیا حذف نمی‌شدند.»

وی با بیان اینکه پرسپولیس اصلا عیسی آل کثیر را نمی‌خواست، تاکید کرد: «درویش مدیرعامل زیرک و باهوشی است و همه حرف‌ها را نمی‌زند. من خبر موثق دارم که اصلا باشگاه مایل نبود قرارداد عیسی را تمدید کند. دم سپاهان گرم که سال آخر فوتبال عیسی، همچین قرارداد خوبی با او بست. وگرنه که عیسی با ۳۵ سال سن نهایت باید در لیگ یک بازی می‌کرد. عملکردش امسال تنها دو گل بود. مدام هم مصدوم می‌شد و باشگاه او را نمی‌خواست. من نمی‌دانم واقعا سپاهان برای چه چیزی این قدر بریز و بپاش می‌کند. با این حال انشالله پرسپولیس اگر نتوانست مهاجم خارجی بگیرد، حداقل بتواند مغانلو را از سپاهان بگیرد. من خیلی از او خوشم می‌آید. چون هم روی زمین و هم هوا عالی است. شما فقط جابه‌جایی بازیکنان را ببینید. چرخه مربیان هم هیچ تغییری نمی‌کند. اتفاقا چه نتیجه بگیرند و چه نگیرند همیشه تیم دارند. چون با دلال‌ها دست‌شان در یک کاسه است. بازیکنان نصف این قراردادهایی که ما می‌شنویم را به جرات می‌گویم که نمی‌گیرند و بین دلال و مدیران و مربیان هم تقسیم می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار