رونمایی از سامانه بومی‌سازی شده سیستم اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی

تهران (پانا) - به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی و همزمان با بیش از 4 دهه فعالیت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، سامانه بومی‌سازی شده اکدیس که توسط محققان این سازمان طراحی و ساخته رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از سامانه بومی‌سازی شده سیستم اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی و همزمان با بیش از 4 دهه فعالیت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، سامانه بومی‌سازی شده اکدیس که توسط محققان این سازمان طراحی و ساخته رونمایی شد.

امیر فخری درباره این خبر افزود: سامانه اکدیس (ECDIS) یک سامانه الکترونیکی ناوبری پیشرفته است که روی شناورهای نظامی و تجاری نصب می شود، این سامانه روی نمایشگر خود که در ابعاد مختلف ساخته می شود نقشه‌های الکترونیکی را با اطلاعات نهفته در لایه های مختلف آن به نمایش می‌گذارد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ادامه داد: نرم افزار بومی ECDIS در محیط خود با در اختیار گذاشتن اطلاعات، ابزار ها و امکانات مختلف مورد نیاز ناوبری از قبیل داده های مکانی و حرکتی شناور خودی با اتصال به گیرنده ی ( GPS)، داده های مکانی حرکتی و ..... شناورهای اطراف (با اتصال به گیرنده ی AIS ) ,Auto Pilot, بانک اطلاعات, ابزار های برنامه ریزی سفر، هشدارهای مختف نواحی ویژه ی حفاظت شده (Guard Zones) ، جدول جزر ومد و اطلاعات عمق؛ عملیات ناوبری را برای افسر ناوبری یا ناخدای شناور آسان، خوشایند و از همه مهمتر هوشمندانه و خودکار می‌کند.

در این مراسم امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش و جمعی از مسئولین لشکری و کشور حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار