مدیر کانون فرهنگی و تربیتی سبحان:

کانون‌ها بهترین مکان برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان هستند

تهران (پانا) - مدیر کانون فرهنگی و تربیتی سبحان با بیان اینکه کانون‌ها بهترین مکان برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان هستند از آغاز کلاس‌های اوقات فراغت این کانون برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌ها بهترین مکان برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان هستند

مینا الیاسی، مدیر کانون فرهنگی و تربیتی سبحان، ضمن اعلام این خبر که کلاس های کانون فرهنگی و تربیتی سبحان از 17 تیرماه آغاز و تا 31 مردادماه ادامه دارد اظهار کرد: «اهداف تشکیل کانون های فرهنگی و تربیتی را ما می توانیم در دو هدف کلی عنوان کنیم. هدف اصلی و اول این است که کانون ها مکانی هستند برای بارور کردن اوقات فراغت دانش آموزان به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان به خصوص استعدادهای معنوی، فکری، جسمی و عاطفی دانش آموزان از طریق اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی و مهارتی و هدف دوم از تشکیل کانون‌های فرهنگی، تربیتی، پرورش و تقویت روحیه تعاون و اخوت دینی و ایجاد همبستگی بین دانش آموزان و آموختن روش های زندگی اجتماعی به دانش آموزان براساس شرع و موازین اسلام است.»

وی فصل تابستان را فرصت مناسبی دانست تا دانش آموزان و خانواده هایشان با فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی تربیتی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

الیاسی با بیان اینکه برنامه های کانون ها در 2 بخش تخصصی و عمومی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: «در بخش تخصصی، کارگاه های مهارت آموزی، انجمن های 22 گانه کانون و فعالیت‌های جمعی پیش بینی شده و در حال انجام است و در بخش عمومی هم جشنواره ها استخر، سینما و تئاتر کانون، مسابقات مختلف و.. در نظر گرفته شده است.»

مینا الیاسی اذعان کرد: «دانش آموزان در برنامه های کانون نقش بسیار بسزایی دارند و کوشا هستند و به طور کلی این انتظار می رود که برنامه های کانون را اجرا کنند. دانش آموزان باید با برنامه ریزی بتوانند برنامه های خود را در کانون به درستی اجرا کنند. همچنین در کانون مسابقاتی از جمله مسابقات علمی، رباتیک، تیراندازی، شطرنج ، فوتبال دستی، کتاب و کتاب خوانی، قصه گویی و بازی‌های رایانه ای در طول تابستان برگزار می شود.»

مدیر کانون فرهنگی و تربیتی سبحان ادامه داد:«از فواید کانون ها می توان به آن اشاره کرد که کانون ها مکانی امن برای آموزش دادن دانش آموزان هستند تا استعدادهای آنان شناسایی و شکوفا شده و شرایط برای پیشرفت آنان مهیا شود. برنامه های کانون های فرهنگی تربیتی، برای دانش آموزان بخشی انگیزشی دارد و دانش آموزان می توانند خلاقیت آفرینی کنند.»

وی تاکید کرد: «کانون ها تکیه گاهی محکم برای سپری کردن اوقات فراغت دانش آموزان در یک مکان و محیط کاملا سالم و امن هستند که مسئولین هم باید در این بخش اهتمام لازم را داشته باشند. کانون های فرهنگی تربیتی مراکزی هستند برای تقویت هویت فرهنگی و هویت ملی و دینی دانش آموزان. به طور کلی کسانی که در کانون ها فعالیت می کنند تمام سعی و تلاش خود را می کنند که دانش آموزان بر اساس استعدادشان در کلاس های مختلف شرکت کنند و مهارت های لازم را بیاموزند.»

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به مهارت آموزی دانش آموزان اشاره شده است، یادآور شد: «کانون های فرهنگی، تربیتی بستر مناسبی برای انجام این رسالت مهم است که می بایست در اولویت قرار گیرند.»

الیاسی در پایان تاکید کرد: «ما تمام تلاش خود را بعد از سنوات و شرایط سخت کرونایی که دانش آموزان از خانه ها خارج شدند، خواهیم کرد تا روحیه نشاط و شادابی آنها را با برنامه های متنوع و جذاب در کانون فرهنگی تربیتی لقمان تقویت کنیم و از تمامی مدیران آموزشگاه ها تقاضا داریم که ارتباط خود را با کانون ها تقویت کنند.»

فرشته قهرمانی مسئول پایگاه سنجش کانون فرهنگی و تربیتی سبحان گفت: سنجش دانش آموزان از اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پایان تابستان سال جاری ادامه دارد و والدین دانش آموزان کلاس اولی می‌توانند جهت انجام سنجش برای فرزند خود به همراه فرزندانشان به این کانون مراجعه کنند.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار