پانا گزارش می‌دهد؛

قصه تازه نوجوانان ایران؛ فتح سکوی قهرمانی جهان‌

فرکی: نوجوانان فوتبالسیت ایران عملکرد بسیار خوبی داشتند/ حق طبیعی حسین عبدی است که این تیم را تا جام جهانی هدایت کند

تهران (پانا) - تیم ملی نوجوانان ایران که با عملکرد درخشان خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا توانست جواز صعود به جام ‌‌جهانی فوتبال زیر 17سال پسران را کسب کند، اکنون ‌خود را برای یک مبارزه تازه آماده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
قصه تازه نوجوانان ایران؛ فتح سکوی قهرمانی جهان‌

‌نوزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا نوجوانان ۲۰۲۳ ‌‌‌از 25 خرداد تا 11 تیر‌ در بانکوک (میزبان مسابقات گروه‌های B ،A و D) و چونبوری (میزبان مسابقات گروه C) برگزار شد. تیم ملی نوجوانان ایران نیز در این مسابقات ‌در گروه B به‌همراه کره جنوبی، افغانستان و قطر حضور داشت. نوجوانان کشورمان در اولین بازی گروهی در این رقابت‌ها توانستند با نتیجه ‌۶ بر ۱ افغانستان را شکست دهند. آن‌ها در دومین بازی خود علی‌رغم تلاش زیاد مقابل قطر به تساوی بدون گل رضایت دادند اما در سومین بازی مرحله گروهی با یک نمایش درخشان توانستند با نتیجه 2 بر صفر کره‌جنوبی را پشت سر بگذارند تا با 7 امتیاز و به‌عنوان تیم اول گروه B به مرحله حذفی راه پیدا کنند.

یوزهای ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی در ورزشگاه تاماسات منطقه پاتوم تانی تایلند مقابل یمن ‌صف‌آرایی کردند که این بازی با برتری 4 بر 2 شاگردان حسین عبدی در ضربات پنالتی پایان یافت.

تیم فوتبال نوجوانان ایران با درخشش آرشا شکوری موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ یمن را مغلوب کند و به این ترتیب ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۳ اندونزی را کسب کند.

نوجوانان ایران اما در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ژاپن رفتند که در نهایت این بازی 3 بر صفر به نفع سامورایی‌ها به پایان رسید و نوجوانان کشورمان از راه‌یابی به مرحله فینال بازماندند.

در دیدار فینال این رقابت‌ها اما تیم نوجوانان ژاپن با سه گل از سد کره‌جنوبی گذشت تا قهرمان نوزدهمین دوره جام ملت‌های زیر ۱۷ سال ‌۲۰۲۳ لقب بگیرد.

نوجوانان کشورمان علی‌رغم اینکه از راه‌یابی به فینال قهرمانی آسیا بازماندند اما با عملکردی تحسین‌برانگیز توانستند به جام جهانی صعود کنند.

پوشیدن پیراهن تیم ملی بخت بلندی است که از میان میلیون‌ها نوجوان ‌ایران نصیب آرشا شکوری، محمد‌حسین شریفی، فرزاد رحیمی، عرفان درویش عالی، حسام نفری، ابوالفضل موردی، حمیدرضا شمسی، نیما اندرز، یعقوب براجعه، ابوالفضل ذلیخایی، علیرضا همائی‌فرد، امیر محمد رزاقی‌نیا، ضرغام سعداوی، سمیر حبوباتی، ابوالفضل زمانی، اسماعیل قلی‌زاده، ماهان صادقی، محمد عسگری، علیرضا شریفی، مهدی جنادله، کسری طاهری، رضا غندی پور و سید‌فرجاد فیاض ... با هدایت حسین عبدی شده است.

رویایشان افتخارآفرینی برای ایران است، افتخار آفریدند و اکنون خود را برای یک قصه تازه آماده می‌کنند؛ جام جهانی اندونزی. مسابقات جام جهانی فوتبال زیر 17سال پسران از 19 آبان در اندونزی آغاز خواهد شد.

اسامی 24 تیم حاضر در این مسابقات به شرح زیر است:

آسیا: اندونزی (میزبان - اولین حضور)، ژاپن (دهمین حضور)، کره‌جنوبی (هفتمین حضور)، ایران (پنجمین حضور)، ازبکستان (سومین حضور)

آفریقا: بورکینافاسو (پنجمین حضور)، مالی (ششمین حضور)، مراکش (دومین حضور)، سنگال (دومین حضور)

آمریکا شمالی، مرکزی و حوزه کارابین: کانادا (هشتمین حضور)، مکزیک (پانزدهمین حضور)، پاناما (سومین حضور)، آمریکا (هجدهمین حضور)

آمریکای جنوبی: آرژانتین (پانزدهمین حضور)، برزیل (هجدهمین حضور)، اکوادور (ششمین حضور)، ونزوئلا (دومین حضور)

اقیانوسیه: نیوکالدونیا (دومین حضور)، نیوزیلند (دهمین حضور)

اروپا: انگلیس (پنجمین حضور)، فرانسه (هشتمین حضور)، آلمان (یازدهمین حضور)، لهستان (سومین حضور)، اسپانیا (یازدهمین حضور)

نیجریه با پنج قهرمانی در صدر لیست قهرمانان جام جهانی حضور دارد. پس از آن، برزیل با چهار عنوان قهرمانی قرار دارد غنا و مکزیک هر کدام دو قهرمانی در کارنامه دارند. فرانسه، روسیه، عربستان صعودی، سوییس و انگلیس نیز هرکدام یک قهرمانی را به نام خود ثبت کردند.

نوجوانان کشورمان نیز ‌در حال نوشتن کتاب فوتبال خودشان و ایران هستید. شروع یک قصه تازه و دعای میلیون‌ها ایرانی برای آنکه‌ ورق‌هایش را طلایی کنند. ‌حسین عبدی هم در این باره می‌گوید: «می‌خواهیم هدف بزرگ داشته باشیم. اگر این هدف بزرگ را داشته باشیم و طبق آن تلاش و برنامه‌ریزی کنیم به موفقیت می‌رسیم. ما به قهرمانی جهان فکر و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و اگر حمایت شویم کسب این عنوان دور از دسترس نیست. من بچه‌های تیمم را برای قهرمانی جهان آماده می‌کنم. روحیه بالایی داریم.»

حسین فرکی، پیشکسوت فوتبال و سرمربی سابق تیم ملی امید ایران به دنبال افتخارآفرینی نوجوانان کشورمان و صعود به جام جهانی اندونزی، در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «‌جای خوشحالی دارد، من در جریان کارهای آن تیم بودم. با وجود اینکه شرایط خیلی سخت بود اما عملکرد بسیار خوبی داشتند.»

وی گفت: «من برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم چون نسل آینده تیم ملی ما است.»

فرکی به عملکرد خوب حسین عبدی سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: «‌وقتی یک مربی عملکرد خوبی دارد قطعا باید مورد حمایت قرار گیرد، ایشان یکی از مربیان بسیار خوب و با دانش هستند و حق طبیعی حسین عبدی است که این تیم را تا جام جهانی هدایت کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار