همایش استانی حساس‌سازی و آگاه‌سازی بحران جمعیت در گلستان

گلستان(پانا) - مشاور وزیر کشور،عوامل موثر بر جمعیت را باروروی،مرگ و مهاجرت عنوان کرد و افزود ما کشوری هستیم که تقریبا هیچ فرزند غیر نکاهی نداریم و این موضوع ریشه در فرهنگ تاریخی ایران دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش استانی حساس‌سازی و آگاه‌سازی بحران جمعیت در گلستان

اکبری،مشاور وزیر کشور در حضور جمعی از فرهیختگان استان گلستان بیان کرد:هنگامی که جمعیت جامعه زنده، سرپا و جوان باشد ما توانایی های مختلفاز جمله ورود به مباحث فنی را پیدا میکنیم. اگر خدایی نکرده اموزش و پرورش این جوان ها را نداشت، ساختار اموزش و پرورش چه خاصیتی پیدا می‌کرد؟

اکبری جمعیت را یک سرمایه ی اقتصادی دانست و تاکید کرد:کاهش جمعیت و جلوگیری از رشد آن از مجموع تحریم هایی که در این ۴۰ سال تجربه کردیم قوی تراست.در گذشته تعریف اشتباهی اکه جمعیت در جامعه وجود داشت که دلیل اصلی کاهش مهمترین سرمایه در ایران شد.

مشاور وزیر کشور در استان گلستان اظهار کرد:در طول هفتاد سال گذشته بیشترین صعود جمعیتی در جهان متعلق به ایران بوده است. مفهومش این است که نوزادان کمتری در جمهوری اسلامی به دنیا امدند و از طرف دیگر سالمندی کاملا متفاوت از سایر کشورها رشد کرده است. کمتر بدنیا آمدنفرزند در کشور ما یک تعریف متفاوتی با همه ی دنیا دارد.

وی همچنین عوامل موثر بر جمعیت را باروروی،مرگ و مهاجرت عنوان کرد و افزود: ما کشوری هستیم که تقریبا هیچ فرزند غیر نکاهی نداریم. که ریشه در فرهنگتاریخی ایران دارد.در حالی که ۴۴ درصد از فرزندان دنیا غیر نکاهی هستند که فرانسه سهم ۵۳ درصدی را دارا است.

اکبری در پایان سخنان خود بیان کرد:طراحی و برنامه ریزی برای جمعیت جهان توسط ساختار های معین صورت میگیرد که ابتدا از فرانسه آغاز ،سپس آمریکا ونهایتا وارد ایران شد.

سید رضا نظری،مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با عرض سلام و خیرمقدم خدمت مشاور وزیر کشور و فرهنیگان حاظر گفت:اولین نهاد اجتماعی که قراراست در جامعه شکل بگیرد،نهاد مقدس خانواده است. تشکیل خانواده،نیاز به بسترسازی،منظومات و مقدمات ویژه دارد.

نظری ضمن مهم شمردن آموزش های قبل از ازدواج بیان کرد:به جهت رشد دانش دانش آموزان در خصوص مسائل ازدواج،کارگاه های برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم تشکیل دادیم.

نظری از ازدواج ۵۰۰ زوج فرهنگی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود:در سال گذشته حدود ۵۰۰ زوج فرهنگی استان تشکیل خانواده دادند.البته آموزش و پرورش استان جشن ازدواجی برای ۴۰ زوج فرهنگی گلستان برگزار کرد.

نظری همچنین از حاضران خواست تا به عنوان سفیران در استان نقش و رسالت مهم خود را در انتقال این مباحث برای رهایی از کاهش جمعیت استان به خوبی انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار